OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi
Hoodin är ett snabbväxande företag och tillika en SaaS plattform som hjälper företag och organisationer att bli mer effektiva när det kommer till bevakning och inhämtning av digitalt innehåll om deras produkter, varumärken och marknader. För många är detta känt som "omvärldsbevakning", men Hoodin tar detta till en ny nivå och gör resultatet bättre kopplat till varje företags unika behov - "intelligence made actionable", helt enkelt.
Vad kommer du att göra
Nu vill vi förstärka teamet med en handlingskraftig affärsman/kvinna som har ett starkt engagemang och driv kring att sälja och bygga långsiktiga relationer på en internationell marknad.
Jobbet är brett och har en hög nivå av entreprenörskap och affärsmannaskap, men framför allt krävs det att du som söker tjänsten är orädd och drivs av att göra affärer och skapa långsiktiga relationer. Att sälja en lösning på ett problem istället för en produkt är självklarhet för dig.
Beskrivning av tjänsten
Du kommer att arbeta med hela säljprocessen. Från prospektering och kvalificering av potentiella kunder, behovsanalys, boka mötet, presentation av Hoodin som produkt och avslut av avtal.
Till en början kommer du att fokusera på prospektering och kvalificering av kunder samt bokning av möten - med ambitionen att snabbt (1-2 månader) övergå till att arbeta med alla delar i vår säljprocess.
Du kommer att ansvarar för att upprätthålla nya och underhålla befintliga relationer med Hoodins affärspartners. Men även assistera och vara en viktig roll för att möjliggöra försäljning via vårt partnernätverk.
Vem är du?
Vi värderar erfarenhet men det vi värderar allra högst är att du är en person med rätt driv, engagemang och rätt inställning.
Du trivs i att vara en del av ett team som motiverar och hjälper varandra
Du drivs av att göra affärer och är både ordningsam och orädd.
Du motiveras av att uppnå uppsatta mål och lära dig nya saker.
Det viktigt att du känner dig bekväm i olika typer av kommunikation, och är bekväm med att prata Engelska. Eftersom att vi bedriver vår försäljning ut mot kund i störst del på Engelska.
Du förstår konsultativ försäljning och konsten att knyta ett behov till lösning.
Du har en förmåga att sätta dig in i affärsmodeller och identifiera tydliga ingångar där
Du är intresserad av strategi och planering, men vet att det är action som gör skillnad.
Det är meriterande (men inget krav) om du:
Har erfarenhet av försäljning (SaaS)
Utbildning inom sälj/marknadsföring/ekonomi/business development
Är bekant med uttryck som omvärldsbevakning, artificial intelligence (AI) och machine learning
Vad vi på Hoodin erbjuder
Mångfald och gemenskap
Med vårt mångfald av färdigheter, perspektiv och bakgrunder kan vi skapa, förnya och utvecklas som ingen annan. Mångfald är en del av vilka vi är och avgörande för vår framgång.
Ägarskap & påverkan
Här är varje röst viktig. Vi är organiserade i små team, där vart och ett drivs som en start-up, och jobbar fokuserad på sitt eget område. Vi har högt i tak och ser till att vara prestigelösa gentemot varandra.
Förtroende & Samarbete
Framgångar och eventuella motgångar vinner man tillsammans på Hoodin, vi är ett lag. Vi är på den här resan tillsammans.
För att söka tjänsten så skickar du ditt CV till felicia@hoodin.com med ämnesraden: Account manager
Sök idag, vi kallar till intervju löpande!