OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den oberoende möjliggöraren - Vi äger inte några apotek – eller några läkemedel för den delen. Det vi däremot har är nära 100 års erfarenhet av att arbeta med allas bästa för ögonen. Av att se till att läkemedel, hälsoartiklar och sjukvårdsprodukter når fram dit och när de ska.
Vårt fokus ligger på att underlätta vardagen för myndigheter, läkemedelstillverkare, apotek, sjukhus, konsumenter och patienter. Vår roll som oberoende bidrar till att skapa en både säker och jämlik tillgång till läkemedel. Något som aldrig får sluta prioriteras av alla aktörer inom vårdsystemet. Med ett ofärgat perspektiv vill vi fortsätta skapa värde för hela ekosystemet.
Tamro är en del av PHOENIX Group, en familjeägd europeisk koncern med 37 000 anställda i över 27 länder och 163 distributionscentraler. I Sverige är vi 800 medarbetare. Detta ger oss tillgång till ett unikt nätverk för att dela kunskap, utbyta erfarenheter och initiera värdeskapande partnerskap. Läs mer på www.tamro.se
Om tjänsten
Tamro söker en Account Manager med placering vid huvudkontoret i Göteborg. Är du en engagerad, lösningsorienterad säljare, med känsla för service? Då kan denna tjänst vara din nästa stora utmaning.
I rollen som Account Manager ska du fungera som den naturliga kontakten mellan Tamro och dina kunder, företag inom läkemedelsindustrin, samt vara den stödjande länken mot vår verksamhet. En viktig del av arbetet innebär att vara lyhörd för och analysera och förstå kundernas behov, för att förse dem med logistiklösningar som effektiviserar deras vardag. Tjänsten har stort fokus på att utveckla och underhålla befintlig kundportfölj, men även identifiera och ta in nya kunder till bolaget.
Vi söker dig som
är en drivande och engagerad person som, på ett naturligt sätt, sätter kunden i fokus. Som person är du social, lyhörd och har lätt att skapa relationer och trivs i mötet med kunden. Du gillar att arbeta i team men har även förmågan att prestera individuellt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är prestigelös och arbetar proaktivt och målmedvetet för att uppnå dina och företagets uppsatta mål. Erfarenhet och egenskaper vi kommer att värdesätta är
• Du har minst 3–5 års erfarenhet av tjänsteförsäljning inom B2B, gärna från logistikbranschen alternativt läkemedelsdistribution.
• Är proaktiv, strukturerad, analytisk och har en uthållighet att driva långa säljprocesser
• Har förmåga att se och förstå helheten och att skapa lösningar utifrån olika förutsättningar och kundens behov
• Eftergymnasial utbildning inom sälj/marknadsföring, alt annan relevant utbildning
• Du har B-körkort, samt vana från något CRM-system och goda kunskaper i Officepaketet
• Talar och skriver obehindrat både svenska och engelska
•
•
Vad vi erbjuder dig
Tamro verkar i en spännande bransch som är under ständig utveckling med ett tydligt och livsviktigt uppdrag. Om dina värderingar och visioner stämmer överens med våra så innebär det att vi erbjuder dig en arbetsplats där vi visar respekt för varandra, där vi gör rätt för oss och där vårt livsviktiga uppdrag hela tiden driver oss framåt. Du blir en viktig del i vårt säljteam som både utmanar och stöttar varandra.
Vi erbjuder ett stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter – din personliga utveckling är viktig för Tamros fortsatta utveckling. Därför erbjuder vi dig en gedigen introduktion i ditt arbete, men det slutar inte där. Kompetensutveckling sker hela tiden som syftar till att vi frigör just din potential. På Tamro är balans mellan arbetsliv, privatliv och en aktiv fritid en viktig del för ett hållbart medarbetarskap.
Din ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Tamro med rekryteringsföretaget Jerrie AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Martin Dahlberg på 0763–170741. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 23 mars.