OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker människor som brinner för IT, kunden och för varandra! Människor som har ett driv framåt och som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss. Just ni söker vi dig som vill jobba proaktivt, strukturerat och affärsmässigt med att bygga upp och utveckla B2B inom ditt område. Som Account Manager hos oss är du vår ambassadör och en nyckelperson för vår utveckling och fortsatta tillväxtresa framåt.
Om rollen
Du har ett helhetsansvar för försäljningen till både befintliga och nya kunder och driver självständigt hela säljprocessen. Det innefattar både nuvarande tjänster och produkter men även medverkan vid lansering av nya tjänster och koncept på marknaden. Du håller dig ständigt uppdaterad om dina kunders verksamhet och behov samt förändringar och nyheter i omvärlden.
Du är dessutom en del av ett grymt säljteam där ni stöttar, hejar på och hjälper varandra utifrån era olika kvalitéer och specialistkompetenser. Förutom säljteamet kommer du såklart ha ett nära samarbete med hela IT organisationen, då vi jobbar som ett lag och tar ett stort ansvar för att leverera grym kundupplevelse och hålla vad vi lovar till våra kunder.
Rollen är omväxlande och stimulerande, företagen du arbetar med är i olika branscher inom SMB segmentet.
Om dig
Du älskar att driva och utveckla kunden med hjälp av moderna tjänster och den senaste tekniken. Du har ett stort intresse för den digitala världen och kundens utmaningar och möjligheter i denna. Ditt mindset är att alltid ligga steget före och agera partner genom att ha ett proaktivt, utmanande och tydligt förhållningssätt till kund. Du presentera lösningar och investeringar helst innan kunden behöver fråga.
Du har en god ekonomisk förståelse, är analytiskt och affärsmässig. Som person är du dessutom kreativ och lösningsorienterad och ser mycket hellre möjligheter än problem. Du är inte rädd att ta dig an nya utmaningar och är ständigt hungrig på att lära dig nytt. För teamet är du en genuin lagspelare som är generös med att dela med dig av din kompetens och ditt engagemang.
Kompetenser och erfarenheter
- Tidigare erfarenheter inom B2B
- Tekniskt intresse
- Företagsekonomisk förståelse
- Svenska språket i både tal och text
- B-körkort
Extra plus om du dessutom har
- Utbildning inom IT/affärsmannaskap/Företagsekonomi
- Microsoft 365 kunskap
- Jobbat med CRM
- Erfarenhet av att driva nykundsbearbetning och har med framgång byggt din egen kundportfölj.
Om Teleservice
Teleservice är ett expansivt it-företag som driver digitaliseringen framåt. Våra affärsområden - it, fiberutbyggnad och bredband implementerar dagligen ny modern teknik till privat- och företagskunder. Vi har tagit fram lösningar efter våra kunders behov sedan starten 1973. Alltid med fokus på ständig utveckling och exemplarisk service. Idag är vi över 150 grymma Teleservare med kontor i Sjöbo, Ystad och Malmö.
VI erbjuder dig
- En härlig arbetsplats med kompetenta, engagerade och supertrevliga kollegor
- Ett nära och lyhört ledarskap, korta beslutsvägar och stora påverkansmöjligheter
- Goda utvecklingsmöjligheter i ett företag med en målsättning att växa och hela tiden bli bättre på det vi gör. Vi jobbar strukturerat och aktivt med mål- och individbaserad kompetensutveckling för alla roller.
- Ett attraktivt förmånspaket
Är du vår nya kollega? Ansök då redan idag eller senast 17 januari 2023.
Vi tillämpar löpande urval så tvekan inte utan lämna gärna din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Försäljningschef IT Adam Lindberg adam.lindberg@teleservice.net
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Carlsson
0416-585138