OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bellus Furniture söker nu en drivande och kundorienterad Account Manager för norra Götaland, Svealand och Norrlandskusten. Lämplig bostadsort är troligen i området runt Örebro, Västerås, Uppsala eller Gävle.
Tjänsten är en ersättningsrekrytering och du utgår från ditt hemmakontor. Du erbjuds en tillsvidareanställning och tillträdesdatum kan anpassas till din nuvarande uppsägningstid.
Har du ett stort intresse för affärer och nöjda återförsäljare? Vill du arbeta i ett professionellt och framgångsrikt bolag? Är du intresserad av en tjänst som ger möjlighet till personlig utveckling i ett expansivt företag?
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.
Om tjänsten
Du erbjuds en utvecklande och utmanande tjänst i ett framgångsrikt och väletablerat företag.
På Bellus Furniture blir du del av en tydlig företagskultur som kännetecknas av en öppen attityd, att alltid stötta varandra och ett gemensamt förhållningssätt till vad som ska göras.
Beslutsvägarna är korta och den gemensamma nämnaren för de anställda är att alltid försöka överträffa återförsäljarnas förväntningar, tillsammans!
Som Account Manager kommer du att ansvara för hela säljprocessen. Du jobbar merparten med försäljning och vidareutveckling av dina befintliga återförsäljare. Viss nykundsbearbetning finns. Totalt kommer du att ansvara för utvecklingen av ca 40 återförsäljare.
Arbetet är självständigt och flexibelt samt kräver driv och en stark relationsbyggande förmåga. Du kommer att arbeta aktivt med målformulering, utveckling och uppföljning mot uppsatta mål.
Normalt reser du i genomsnitt 4 dagar per vecka, har ungefär två övernattningar och kör cirka 5 000-6 000 mil per år.
Du rapporterar till Director Europe, Sales and Marketing.
Vem är du?
Vi söker dig med ett stort driv och engagemang samt som tidigare har jobbat med eget kund- och budgetansvar i ett fält-/utesäljarjobb. Vi tror att du minst har 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ansvarsområden inom B2B försäljning. Tidigare erfarenhet från utveckling av återförsäljare är meriterande.
För tjänsten krävs att du behärskar svenska i tal och skrift. Du har också minst normalgoda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Vi vill att du behärskar Office-paketet samt har erfarenhet av affärssystem och CRM-system.
För att vara framgångsrik som Account Manager tror vi att följande egenskaper är viktiga:
• Professionell, relationsskapande och förtroendeingivande
• Självgående, engagerad och målmedveten
• Lyhörd och rådgivande
• Systematisk och strukturerad
• Flexibel och prestigelös
• Långsiktigt tänkande med en vilja att hjälpa kunder
B-körkort krävs för tjänsten.
Om verksamheten
Bellus was founded in 1997 with the vision to create furniture that brings warmth and a feeling of ambience to your home. Bellus has grown to become one of the largest manufacturers of upholstered furniture in Estonia. We currently produce 100 000 sofas & beds a year and employ 380 people.
Our home market is Scandinavia including Finland, Sweden and Norway. We also export to Germany, Switzerland, Netherlands, Belgium, Ukraine and the Baltic States. We ship directly to retailers, freight free and with no minimum order quantity.
Our designers Heikki Toropainen & Bror Bojie are amongst the leading furniture designers in Scandinavia. We are continually developing new models. Design and quality are at the heart of what we do. Our heritage is Scandinavian, with a Nordic touch that can be seen throughout our design portfolio.
Please visit https://www.bellus.com/ for further information about the company.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336