OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren och resultatorienterad säljare till vårt svenska säljteam. Accountor Finago är ett ledande nordiskt programvaruföretag som ligger i framkant med digitaliseringen av ekonomiarbetet. I Finland är vi marknadsledande och i Sverige växer vi så det knakar. Du utgår från Stockholm och ansvarar även för försäljning i norra Sverige med start så snart som möjligt.
Arbetsuppgifter
I ditt arbete så ansvarar du för att aktivt sälja in vårt digitala redovisningssystem, skaffa nya kunder samt kontakta potentiella leads. Din målgrupp är områdets redovisningsbyråer och du arbetar självständigt. Självklart har du en kunnig och stöttande försäljningsorganisation samt övriga kollegor till din hjälp. Ditt försäljningsområde är från Stockholm och norröver. Den största delen av din tid är du ute på kundbesök. Vårt kontor ligger i centrala Stockholm nära Stureplan men du kan med fördel utgå från ett eventuellt hemmakontor.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som Account manager hos oss så har du en bred bakgrund och erfarenhet inom konsulterande B2B-försäljning och kundbearbetning, gärna inom ekonomi- eller informationssystem. Du arbetar proaktivt och brinner för att skapa goda kundrelationer och kundupplevelser och har ett genuint intresse för digitalisering och system. Du har en förmåga att arbeta självständigt, är konsultativ, har en förmåga att tänka och planera långsiktigt och känner dig som hemma ute på fältet.
Kvalifikationer
- Minst 5 års erfarenhet av försäljning B2B med goda resultat
- Kännedom om ekonomiprogram eller liknande är meriterande
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, kunskaper i finska är ett plus
Vad erbjuder vi dig?
Accountor Finago ingår i en internationell koncern där utvecklingsmöjligheterna är många. Motiverade och nöjda medarbetare är grunden till vår snabba tillväxt och internationalisering. Vi har skapat oss en arbetsplats som föder välbefinnandet på jobbet, den professionella utvecklingen samt balansen med privatlivet. Vi tar hand om våra anställda och våra förmåner är planerade för att stödja medarbetarna både i arbetet och i privatlivet. Vi erbjuder exempelvis ergonomiska arbetsverktyg, sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag. Flera gånger om året erbjuder vi också rekreationsaktiviteter, teamdagar, företagssammankomster och andra festliga händelser.
I början får du en djuplodande introduktion av företaget och därefter kontinuerligt stöd för att lyckas i din tjänst.
Detta är en heltidstjänst och du blir anställd av Accountor Finago AB. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida: https://finago.com/se/
Ansökan
Låter det här intressant? Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande. Vid eventuella frågor kontakta Rekryteringsansvarig Jonna Rickard Lindberg, 010 161 39 26 på vårt systerföretag Accountor AB.
Account Manager Finago
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Dynér
Nina Sigurdsson
Kristin Annerstedt
Josefin Gustafsson
Gunilla Lindskog Andersson
Lotta Fylking
Jonna Rickard Lindberg
Jonna Lindberg
Katarina Brygiewicz