OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
TNT är ett världens största expresstransportföretag. Dagligen levererar TNT nära 1 miljon försändelser, alltifrån dokument och paket till palltransporter. TNT driver väg- och flygnätverk i Europa, Mellanöstern och Afrika, Asien och Stillahavsregionen samt Nord- och Sydamerika. Under 2013 omsatte TNT 6.7 miljarder Euro. Vårt huvudkontor ligger i Upplands Väsby och där ligger även vår Stockholmsdepå. Vi har också kontor och depåer i Helsingborg, Malmö, Göteborg och Örebro. Mer information finner du på www.tnt.com/se.T
Tjänstebeskrivning
Brinner du för försäljning och att göra affärer? Har du intresse för transport och logistik? Då kan tjänsten som Account Manager på TNT vara tjänsten för dig!
Rollen som Account Manager på TNT innebär att du arbetar med att sälja in TNT:s tjänster inom transport och logistik till små och medelstora företag i distriktet Mölnlycke-Borås-Lidköping. Du skapar din egen kundstock och arbetar löpande med såväl befintliga som med nya kunder, i nära samarbete med en innesäljare som bland annat hjälper dig att boka in dina möten. Som Account Manager på TNT utgår du från hemmet men tillhör ett försäljningsteam med Account Managers och innesäljare på Landvetter. Du kommer att rapportera till försäljningschefen som har sitt säte i Malmö. När du påbörjar din anställning får du tillgång till dator, telefon och tjänstebil.
TNT präglas av flexibilitet och lösningsfokusering i en annars traditionell bransch. Vi erbjuder en utvecklande roll i ett drivet team med hög aktivitetsnivå och en stark vinnarkultur. Du har ett stort eget ansvar för att uppnå dina mål och har en stark organisation bakom dig som förser dig med rätt förutsättningar för att du ska kunna lyckas. Kontoret på Landvetter består av ca 100 personer i olika funktioner och roller.
Krav på person
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att ha arbetat med tjänsteförsäljning. Vi ser också gärna att du har erfarenhet från branschen, men det är inget ett krav. Du har b-körkort, är van att arbeta i Excel och behärskar svenska och engelska utan problem. Som person är du driven, hungrig och motiveras av att göra goda affärer. Du har en vinnarinstinkt och en stark dedikation till ditt arbete och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Du är strukturerad i ditt arbete och har ett flexibelt förhållningssätt.
Vi ser det som meriterande om du tidigare tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen, ange gärna vilken aktivitet du har utövat och på vilket sätt det har format dig som person. För en jämnare könsfördelning i arbetsgruppen ser vi gärna kvinnliga sökande till denna tjänst. Den personliga lämpligheten är avgörande vid tillsättningen av denna tjänst.
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månader provanställning.
Arbetstid: Flexibla arbetstider.
Plats: Utgår från hemmet, fredagar på Landvetter och resor inom distriktet.
I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Rekryteringskonsult Carolin Ericsson på nummer 073-353 75 04. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17