OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vi söker just nu en Account Manager till vår kund som är ett kreditmarknadsbolag med marknadsledande tjänster inom finansiering och fordringshantering. I din roll arbetar du proaktiv med utgående försäljning mot små och medelstora företag i Sverige. Du ansvarar för hela processen från identifiering och prospektering av nya kunder fram till signerat avtal och implementering. Första kontakten sker huvudsakligen via telefon i syfte att etablera kontakt och boka möte som man själv genomför.
Detta är en rekrytering då du blir anställd direkt av vår kund. Kontoret är beläget centralt i Stockholm city och tjänsten startat omgående.
Om företaget
Mer information om företaget ges vid intervjun.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som Account Manager i minst två år, alternativt har du arbetat med telefonförsäljning och är redo för nästa steg i karriären. Du har erfarenhet inom B2B-försäljning och är van att arbeta med telefonen som huvudsakligt verktyg, samt att du är komfortabel i säljcykelns alla moment; från mötesbokning till förhandling och avslut. Erfarenhet av bank eller finans och/eller en utbildning inom ekonomi är meriterande.
Du har god systemvana och grundläggande kunskaper i Office-paketet. Du har en mycket stark kommunikativ förmåga i både svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du positiv, initiativrik och duktig på att skapa och bibehålla goda relationer. Du brinner för att göra affärer genom att hitta de bästa lösningarna och du ser till kundens behov. Vi ser gärna att du har ett genuint intresse för ekonomi och finansiering samt att du har en naturlig fallenhet för siffror. Du har ett starkt driv och för dig är det en självklarhet att hantera dina arbetsuppgifter med noggrannhet och struktur.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Siri Hågefalk på telefon 076-869 30 58 eller siri@2complete.se
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.
Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.
2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
Sökord: Säljare, Account Manager, Försäljning, Ekonomi, Finans, Finansiering, B2B-försäljning
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson