OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi expanderar Byggdivisionen i östra Sverige och söker nu en AM med stor entreprenörsanda som vill vara med och utveckla ett distrikt i Linköping. Målgrupper och kundsegment är byggföretag och underentreprenörer. Hos oss blir du en del av ett starkt företag som vill mer, välkommen med din ansökan!
Vad innebär det att jobba som Account Manager på Würth?
Du får möjlighet att ansvara för ett eget distrikt inom regionen och jobbar med att långsiktigt utveckla och expandera distriktet genom vår multikanalstrategi. Din arbetsplats utgår från hemmet eller närmaste Würthbutik och du har en hög närvaro ute hos dina kunder.
I rollen som Account Manager arbetar du aktivt med nykundsbearbetning samt med befintliga kunder. Du arbetar analytiskt gentemot kundernas behov, och uppsatt budget. Som AM levererar du en hög grad av service och tillgänglighet till våra kunder.
• Du driver försäljning och når uppsatta mål
• Du jobbar proaktivt och är lyhörd för att fånga upp nya affärsmöjligheter
• Du är trygg med att genomföra företagspresentation, förhandla och planera med byggprojektets ledningspersonal.
• Du samarbetar med vår proffsbutik i Linköping
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett flexibelt jobb i ett företag med ett starkt varumärke och en organisation med mycket energi och glädje. Vi är ett av världens största familjeägda företag där vår familjära atmosfär, möjlighet till utveckling och vår framåtanda tydligt hos oss.
Hos oss blir du del i ett engagerat team där alla är välkomna oavsett vem man är. Som medarbetare hos oss vill vi att du ska lyckas. Vi investerar i våra medarbetare från dag ett eftersom vi vet att just medarbetarna gör skillnaden.
Tjänstebil, dator och mobiltelefon ingår i denna tjänst.
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett intresse för att driva försäljning och motiveras av att göra affärer. Du förstår vikten av att vara lagspelare och att leverera service till dina kunder. Du har en hög kommunikativ och social förmåga, vilket gör att du har lätt för att bygga och bibehålla relationer.
Vi ser att du trivs med nykundsbearbetning, att vara ute hos kund, och att arbeta aktivt för att utöka din kundkrets. Ditt arbete drivs av en stark tävlingsanda och presterar gör du som bäst mot uppsatta mål. I ditt arbete är du strukturerad, initiativtagande och prestigelös.
Vi ser att du har relevant erfarenhet med koppling till bygg eller B2B försäljning, samt är van att arbeta med digitala verktyg. I affären har du en förståelse för kostnader, intäkter, vinst, marknad och avkastning.
Meriterande:
• Studier inom B2B Försäljning ex IHM Business School eller motsvarande.
• Erfarenhet av företagsförsäljning (B2B) samt projektförsäljning eller tjänste- eller konceptförsäljning, gärna kopplat till byggprodukter, komponenter och förnödenheter
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Placeringsort: Linköping med omnejd
Övrigt: Krav på B-körkort, Tjänsteresor är en del av jobbet.
Vi önskar din ansökan senast 11 maj 2022, vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Kontaktperson för tjänsten är Regionchef Linus Lekman, 070 374 32 74.
På Würth strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar varmt sökande med olika bakgrund.
Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda.
Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har ca 80 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.