OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Yolean är en spin-off från Chalmers och vår vision är att hjälpa våra kunder bli mer effektiva i ledningen av lagbaserat arbete enligt Lean principer. Yolean utvecklar, marknadsför och säljer en SaaS lösning för visuell projekt- och platsledning enligt lean-filosofi. Våra kunder just nu finns inom samhällsbyggnadsbranschen och inom tillverkningsindustrin i Sverige och Tyskland. Under 2020 tog Yolean in en investering med etablerade riskkapitalaktörer. Tillväxten fokuseras på en skalning av våra nuvarande erbjudanden. www.yolean.com
Vi är precis i början av vår resa och vi tror att du är en person med ambitionen att växa med oss! Med tillväxten öppnas många dörrar. Det kommer finnas möjligheter till en karriärutveckling med många val framöver inom både marknadsföring, försäljning och key account management i takt med att vår maknadsandel växer både i Sverige och internationellt.
Att jobba på Yolean innebär en stor i frihet i att testa och rikta insatser där vi tror att vi skapar mest värde för våra kunder. Vi är alltid på jakt efter kreativa och innovativa lösningar likväl i våra produkter som i sättet vi levererar och marknadsför dem. Därför värderar vi varje spelare i teamet och med våra agila processer och nära relation till kunder kan varje person se sin insats göra skillnad, på riktigt!
Huvudarbetsuppgifter
•
Bedriva säljarbete mot identifierade segment för skalning av nuvarande erbjudanden
•
Bygga och upprätthålla relationer med nyckelpersoner bland våra kunder
•
Vara med i planering och utformning av marknadsföringskampanjer
•
Bidra till content för vår hemsida, sociala medier och andra kommunikationskanaler till
existerande och potentiella kunder
•
Utveckla och komplettera kravbilden för våra produkter och tjänster mot vår agila
sprintprocess för kundnära utveckling av vårt erbjudande
•
Kontinuerligt utveckla säljarbete som grundar sig i relationsbyggande B2B försäljning
•
Identifiera nya segment med behov, value proposition, marknadsanalys etc
I en agil organisation som Yolean är det viktigt att kunna växla fokus och i olika perioder kommer betoningen att ligga mer på vissa punkter och mindre på andra.
Dina egenskaper och kvalifikationer
Vi har en öppen atmosfär och lär oss tillsammans baserat på både framgångar och motgångar. Därför tror vi att du är en person som är praktiskt lagd med fokus på resultat. Förmåga att kommunicera i olika situationer (såväl med kunder som internt) är avgörande och att gilla den pedagogiska delen av arbetet. Bland formella kvalifikationer ser vi:
•
Säljutbildning eller dokumenterat god säljerfarenhet
•
Kunskap & intresse inom digital marknadsföring
•
Erfarenhet av B2B-försäljning
•
Erfarenhet av byggbranschen
•
B-körkort