Account Manager to ABAX Sweden

Account Manager to ABAX Sweden

Arbetsbeskrivning

ABAX är Europas näst största telematikföretag och en av de största aktörerna inom IoT. ABAX Global Networks består idag av 35 000 kunder med mer än 350 000 abonnemang - och växer ständigt.

Vi ligger i framkant på marknaden med tjänster som länkar företagens tillgångar. Vårt uppdrag är att hjälpa kunderna att driva sin verksamhet smartare. Våra lösningar gör det lättare att öka effektiviteten, följa lagar och regler samtidigt som kundernas lönsamhet ökar. Vi utvecklar vår egen linje av hårdvara, firmware och programvara; bundna i en öppen plattform, ansluten till ABAX Global Network. Våra värdeord Enthusiastic, Innovative och Sustainable är kärnan i den upplevelse våra kunder har med ABAX och som ger våra kunder en glimt av framtiden med oändliga möjligheter.

På ABAX arbetar över 350 anställda fördelade mellan försäljning, kundservice, marknadsföring, administration, kvalitet och produktutveckling. Vi är har kontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederländerna, Belgien, Polen och Storbritannien med huvudkontor i Larvik, Norge.

Arbetsbeskrivning
Drivs du av att fokusera på utveckling av befintliga kundrelationer och merförsäljning? Känner du dessutom att det vore spännande att arbeta med tjänster som ligger i teknikens framkant? Då ska du fortsätta läsa! ABAX söker nu en Account Manager till teamet i Sverige. I den här rollen kommer du att ansvara för din egen kundstock där du säkerställer att våra kunder får mesta möjliga värde av våra produkter. Detta gör du främst genom konsulterande merförsäljning av produkter och inkluderande tjänster. Utöver att kontinuerligt arbeta för att utöka portföljens värde, arbetar du även med avtalsfrågor och uppsägningar. Genom relationsbyggande och god kunskap om ABAX tjänster bidrar du till att våra kunder blir mer effektiva, sparar pengar och hjälper dem att få kontroll på bilar, verktyg och maskiner.

Arbetsuppgifter

- Merförsäljning och kundvård av befintliga kunder via telefon och Teams-möten
- Utveckla och stärka kundrelationer
- Löpande informera och utbilda kunder kring nya produkter och tjänster
- Hantera avtalsfrågor och uppsägningar ifrån ABAX
- Daglig kontakt med andra avdelningar så som finance och customer success vid olika typer av kundärenden


Du erbjuds

- Utbildning i ABAX School där du får en gedigen introduktion till tjänsten och till ABAX som företag
- Nybyggda och fräscha lokaler i centrala Västerås

- Engagerade kollegor från hela världen med god sammanhållning

- Heltidstjänst med förmånliga villkor

- Kontorstider 08-16

- Årliga kickoffer

- En spännande expansionsresa!


Vi söker dig som

- Har minst 2 års erfarenhet av en liknande roll

- Talar och skriver på svenska obehindrat då språket används dagligen i arbetet

- Har goda kunskaper i engelska då det är koncernspråk inom ABAX

- Har god affärsförståelse och som förstår värdet av att utveckla redan befintliga kundportföljer

- Är en god förhandlare


Meriterande

- Kunskap/erfarenhet inom SaaS - och telematikbranschen


Personliga egenskaper
Vi kommer i denna rekrytering lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som finner en stark egen drivkraft i att arbeta med sälj och att utveckla befintliga kundrelationer. För att passa i rollen tror vi att du är problemlösande, målinriktad och uthållig. Du har en god förmåga att självmant driva ditt arbete framåt, men i uppgifter där det krävs teamwork är du alltid en lagspelare. Då du i denna roll hanterar både merförsäljning, förnyelse av avtal samt uppsägningar behöver du även vara orädd och van att förhandla.

Välkommen med din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till intervjufasen.

Övrig information

Startdatum: Snarast/enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Placeringsort: Västerås

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ABAX
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 7 juli 2022

Liknande jobb


Teamleader Inhouse

Teamleader Inhouse

16 november 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

16 november 2024

Säljchef

Säljchef

16 november 2024

16 november 2024