Account Manager Trollhättan

Account Manager Trollhättan

Arbetsbeskrivning

REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern.

REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. I Sverige är vi ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns vi över hela landet.

Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.



ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med våra kunder skapar vi ett samhälle som ser avfall som en värdefull resurs som kan användas om och om igen, och räcka till även i framtiden för kommande generationer. Nu utökar vi vår säljorganisation och söker dig som vill jobba för framtiden och vara med på en spännande resa med fokus på utveckling och tillväxt!

Som Account Manager jobbar du med tjänsteförsäljning och driver utvecklingsprojekt inom återvinning som bidrar till våra kunders hållbarhetsutveckling. Du har ett tydligt kundansvar och en roll som "miljöexpert" gentemot kund. Utifrån kundens behov tar du fram lösningsförslag med högt kundvärde och en tydlig plan för kundens materialhantering.

Arbetet sker i tätt samarbete med distriktets säljare och produktion. Som stöd i ditt arbete har du även ett nätverk av sakkunniga och specialister.

Rollen innefattar bl.a.:
• Nykundsbearbetning. Du kontaktar aktivt potentiella kunder och identifierar affärsmöjligheter.
• Utveckling av befintliga samarbeten och kundstock. Genom analys av kundens processer hittar du lösningar som leder till nya samarbeten.
• Budget- och resultatansvar för din kundstock. Du kommer regelbundet att presentera utfall mot uppsatta mål.
• Helhetsansvar för säljprocessen och upprättande av värdeskapande offerter och avtal.
• Strukturerat och proaktivt arbete i CRM-system.

Upptagningsområdet är Trestad och Bohuslän och dagsresor är därmed ett naturligt inslag i tjänsten. Du rapporterar till Distriktschef.

KVALIFIKATIONER
• Dokumenterad erfarenhet inom försäljning
• Eftergymnasial utbildning
• God kommunikation i svenska, i tal och skrift.
• Goda kunskaper inom Officepaketet
• B-körkort

Meriterande:
• Van användare av CRM/affärssystem
• Erfarenhet från avfalls- och återvinningsbranschen
• B2B

Vi söker dig som värdesätter kundkontakt och har förmågan att bygga långsiktiga kundrelationer. Med lyhördhet och ditt lösningsorienterade sätt tar du dig an utmaningen att hitta värdeskapande återvinningslösningar som möter kundens behov.

Du är ansvarstagande, drivs av resultat- och måluppfyllnad och av att skapa och utveckla nya affärer! Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som vill utvecklas med bolaget.

ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: REMONDIS Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2022
  • Ansök senast: 25 september 2022

Liknande jobb


Teknisk säljare - Trollhättan

Teknisk säljare - Trollhättan

12 november 2024

Innesäljare

Innesäljare

22 november 2024

Mediasäljare

Mediasäljare

22 november 2024