OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.
Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Dessutom erbjuder vi
* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
Som Account Manager på DB Schenker får du en unik möjlighet att tillhöra ett vinnande team med affärsdrivna och prestigelösa kollegor. Med en egen kundportfölj som innefattar våra större kunder i Umeå med omnejd (med såväl befintliga kunder som med nya affärsmöjligheter) äger du affären från start till mål där stort fokus ligger på att genomföra kundmöten av högsta möjliga kvalitet. Uppdraget går ut på att driva försäljningen genom att sätta dig in i kundens verksamhet på ett sätt som innebär att du klarlägger kundens transportbehov och kan därmed bidra till kundens egen affärsutveckling. Ledord i arbetet är: Take customers further, Push limits och Win together.
En Account Manager på DB Schenker är en engagerad, samarbetsvillig och ansvarstagande vinnare.
För att lyckas i rollen behöver du även vara:
* En relationsbyggare
* Resultatorienterad
* Affärsmässig
* Förtroendeingivande med hög social kompetens
* Självständig
Det krävs också att du har:
* Erfarenhet av framgångsrik tjänsteförsäljning
* Mycket god kompetens i såväl svenska som engelska i både tal och skrift
* Fullgott behärskande av PowerPoint, Excel, CRM-system samt IT-miljöer i allmänhet
* Körkort
* Vi värdesätter mångfald och olikheter och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund, erfarenheter och egenskaper
Information och ansökan
Rollen är en tillsvidaretjänst med placeringsort i Umeå med start i början av 2025.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Ludger Schmuck, Branch Manager, ludger.schmuck@dbschenker.com eller David Persson, Area Head of Land Sales, david.persson@dbschenker.com.
Skicka gärna din ansökan senast 8/12 2024. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.
Välkommen med din ansökan!