OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Tillverkningen av vindkraftverk i on-shore-segmentet har varit vår kärnkompetens och passion i cirka 35 år. Med mer än 46 GW installerad kapacitet över hela världen levererar våra turbiner hållbar energi till mer än 80% av den globala energimarknaden och vi är ett av de största företagen inom vindindustrin. Med nationella dotterbolag på fler än 30 marknader och produktionsanläggningar i Tyskland, Spanien, Brasilien, USA, Mexiko och Indien erbjuder våra mer än 9 600 anställda möjlighet till internationellt och interkulturellt samarbete. Vi växer och driver tillsammans på expansionen av alternativ energi över hela världen - om du så vill, från och med nu tillsammans med dig.
Om du brinner för förnybar energi, älskar teamwork och delar våra värderingar beträffande integritet, samarbete, respekt och ansvarstagande vill vi att du ansluter dig till Nordex-koncernen.
Om jobbet
Är du student och vill få in foten i ett av vindkraftsbranschens största företag samtidigt som du pluggar? Nordex Sverige söker nu en Account Manager-assistent till vårt kontor i Uppsala.
Som working student i vårt nordiska Account Management-team kommer du att stödja våra Account Managers med arbetsuppgifter såsom offert- & orderadministration, faktureringsförberedelser, hantering av kundförfrågningar samt andra administrativa uppgifter.
Som working student hos Nordex kommer du att kunna omsätta teori i praktiken samtidigt som du fortsätter med dina studier. Arbetsveckan är i genomsnitt 20 arbetstimmar och betalas utifrån faktiskt arbetade timmar. Account Manager-assistenten bör även finnas tillgänglig för att täcka upp för kollegor i teamet under semesterperioder. Vi erbjuder ett flexibelt arbetsupplägg som kan anpassas till dina studier.
Arbetsuppgifter
Som working student i Account Management-teamet kommer några av dina viktigaste ansvarsområden att vara:
Stötta Account Manager i kommersiella frågor för kunder i hela Norden
Hantera kundförfrågningar och kundärenden
Skapa offerter för reservdelsbyten/reparationer
Orderadministration – Skapa och följa upp ordrar
Grundläggande research av reservdelar
Förberedande arbete och stöd vid fakturering
Kommunikation och samarbete med interna funktioner som teknik- och materielavdelningar, ekonomiavdelning och servicetekniker
Andra administrativa uppgifter
Vissa av arbetsuppgifterna kan anpassas utifrån dina personliga intressen för att bättre stödja dina studier.
Personlig profil
Gärna erfarenhet av kundservice eller administrativa uppgifter
Goda kunskaper i engelska, kunskaper i svenska eller finska är meriterande
Goda datorkunskaper, särskilt i Microsoft Excel
Organisatoriska färdigheter och god prioriteringsförmåga
God kommunikationsförmåga
För mer information eller frågor kontakta
Sofie Leino
Customer Manager Nordics
sleino@nordex-online.com
The Company
The manufacture of wind energy plants in the on-shore segment has been our core competence and passion for around 35 years. With more than 46 GW installed capacity worldwide, our turbines supply sustainable energy to more than 80% of the global energy market and we are one of the largest companies in the wind industry. National subsidiaries in more than 30 markets and production facilities in Germany, Spain, Brazil, the USA, Mexico and India offer our more than 9,600 employees the opportunity for international and intercultural cooperation. We are growing and together driving forward the expansion of alternative energies worldwide - if you wish, from now on with you.
If you are passionate of renewables energies, you love working in teams and you share our values of Integrity, Colleagueship, Respect and Ownership we would like you to join the Nordex Group.
Job description
Are you a student who wants to get a foot in the door to one of the largest companies in the wind industry while still studying? Nordex Sweden is now looking for an Account Manager assistant to be located in Uppsala, Sweden.
As a working student in the Account Management team, assisting the Nordic region, you will support our Account Managers with designated commercial topics such as quotation & order administration, invoicing preparation, handling customer questions & requests and other administrative tasks. As a working student at Nordex Acciona, you will be able to put theory into practice while continuing with your studies. The working week is normally an average of 20 working hours and is paid by the hours performed. The Account Manager assistant should also be available to fill in during vacation periods for colleagues within the team. We can offer a flexible scheme that can be adapted to your studies.
Key accountabilities
As an Account Manager working student some of your key accountabilities will be;
Support Account Manager with commercial issues for a defined customer portfolio
Request and task management
Creating quotations for exchanges/repairs and spare parts
Order administration – Creating and follow-up on orders
Basic material identification
Preparational work and support in invoicing
Handling customer questions and requests
Communication and cooperation with internal functions such as technical and material departments, finance and field technicians
System administration and management
Other administrative tasks
Some of the tasks can be adjusted based on your personal interests and to better support your studies.
Personal profile
Preferably experience in customer service or administrative tasks
Proficiency in English. Swedish or Finnish skills would be an advantage.
Good computer skills, especially in Microsoft Excel.
Organizational skills and able to set priorities
Good communication skills
For more information or questions please contact:
Sofie Leino
Customer Manager Nordics
sleino@nordex-online.com
Kajsa Karlsson
People & Culture Coordinator
Kkarlsson2@nordex-online.com