OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Står hälsa och kundrelationer dig nära ihop med en mix av kommunikativt och administrativt arbete? Då kan detta kortare uppdrag vara något för dig. Vi söker nämligen en Account Manager/B2B Koordinator för ett kortare uppdrag hos vår kund i centrala Göteborg med start omgående.
OM TJÄNSTEN
Ditt huvudfokus kommer främst vara bearbetningen och hanteringen av företagets befintliga kunder, men andra åtaganden kommer också att förekomma. Kontakt med befintliga kunder genom samtal och möten för att bygga relation och skapa merförsäljning, säkerställa att kunden använder avtalet, öka användandet av deras avtal, utbilda och öka kunskapen kring värdet av ert erbjudande och säkerställa att rätt uppgifter finns i CRM-systemet. Administrativa delar så som att hjälpa till med att gå igenom ert CRM för att säkerställa att ni har rätt information ifyllt är också en del av rollens ansvarsområde. Eget projekt där ni behöver se över hur ni registrerar olika saker i ert CRM och på andra ställen så det blir enkelt och tydligt att navigera sig och arbeta i systemet. Kunden gör nu ett stort arbete i deras befintliga CRM så det kan behövas gå igenom vissa delar så det ligger korrekt ifyllt på alla deras kunder. Vid behov kommer också prospektering och bearbetning av intressanta kunder eller andra affärsmöjligheter inom ett specifikt segment att förekomma.
Tjänsten är ett konsultuppdrag under 3 månader där din anställning löpande kommer att utvärderas och följas upp. Det är en heltidstjänst förlagd på vardagar, huvudsakligen 8.30-17.00 med möjlighet till flexibelt arbete. Går du vidare till nästa steg får du veta mer om kunden.
Du erbjuds
- Ett utmanande jobb med möjligheter till personlig utveckling
- En arbetsplats med fantastiska kollegor
- En spännande och utvecklande arbetsmiljö med frihet under ansvar
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Kontakt med befintliga kunder - avtal, möten, merförsäljning, utbildning
* Administrativt arbete främst kopplat till CRM
* Prospektering och bearbetning av nya affärsmöjligheter
VI SÖKER DIG SOM
- Har en stark servicebakgrund med tidigare erfarenhet av försäljning av något slag - då främst B2B
- Kan kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska i både tal och skrift då det krävs för arbetet
- Har god datorvana - du kommer arbeta i olika CRM-system
Det är starkt meriterande om du har
- Arbetat som Account Manager tidigare med inriktning på B2B
- Erfarenhet av att arbeta med CRM-systemet SuperOffice
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Social
- Stabil
- Ansvarstagande
I rollen är det mycket viktigt att du är en kommunikativ person med stark social förmåga, samtidigt som du är lyhörd och inlyssnande mot kunder och kollegor ihop med att du är självgående och ordningsam i ditt arbete.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231