OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du att teknisk försäljning är spännande? Värdesätter du att arbeta relationsskapande i din försäljning där du både utvecklar befintliga kunder samtidigt som du bearbetar nya? Uppskattar du varierade arbetsdagar med stort eget ansvar? Då kan rollen som Account Manager/Fältsäljare vara rollen för dig!
Om rollen
I rollen som Account Manager/Fältsäljare kommer du agera teknisk utesäljare med huvudsaklig uppgift att sälja Kärchers maskiner till deras kunder. Du kommer framför allt fokusera på att sälja Redskapsbärare och Sopmaskiner, samt för segmentet andra tillhörande maskiner, till kunder inom Facility Management, Kommuner Pastorat samt Entreprenadbolag. Du kommer aktivt arbeta nya kunder samt ansvara för att utveckla och stärka samarbetet i befintliga kundrelationer. Förutom klassiska införsäljningsmöten sker en stor del av försäljningen genom demo hos kund samt eventförsäljning.
Då rollen är ny är det viktigt att du prioriterar att komma ut och träffa kunder vilket förväntas göras större delen av arbetsveckan som du självständigt planerar och disponerar så effektivt som möjligt. I rollen förväntas därför att du har ett stort engagemang samt driv och agerar naturligt kommersiellt i kunddialogen.
Som stöd har du ett team av säljare på andra orter samt Kärchers tekniska support i Tyskland.
Du kommer i rollen ansvar för Region Väst vilket sträcker sig från Varberg till Värmland och in mot Borås.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Aktivt arbeta med försäljning av Kärchers produkter.
Bearbetning av nya kunder samt utveckla befintliga.
Driva event och demo för att etablera nya kundkontakter.
Om dig
För att lyckas i rollen Account Manager/Fältsäljare behöver du vara naturligt kommunikativ och trivas i rollen som engagerad utesäljare. Du har med fördel en teknisk bakgrund och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vidare är det av särskild vikt att du är driven och på ett initiativrikt sätt planerar och strukturerar din vardag. Du har en entreprenöriell ådra och uppskattar arbetsdagar där du får ta stort eget ansvar.
Viktigt för rollen är: Erfarenhet av tidigare försäljning, gärna som utesäljare
Ett kommersiellt arbetssätt och en vana att etablera nya kundkontakter
Flytande svenska i tal och skrift
B-körkort, meriterande med BE-körkort alt. lastbilskörkort
Praktiska detaljer
Placering: Göteborg med omnejd
Omfattning: Heltid
Lön: Fast lön enligt överenskommelse.
Låter rollen som Account Manager/Fältsäljare intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!