OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en ny utmaning och utvecklande tjänst? Vill du bli en del av ett företag som är på en spännande förändringsresa? Vi söker en ny stjärna till vårt säljteam på Healthcare Solutions som vill driva och utveckla samarbetet med våra kunder i Stockholmsområdet.
Som Account Manager på Mediq ansvarar du för operationell försäljning, strategi och marknadsföring i ditt regionala affärsområde. Här driver och utvecklar du arbetsplanen med direktförsäljning, anbud och aktiviteter. Vi söker dig med stort engagemang för att knyta nya kontakter, skapa långsiktiga relationer och att ha ett tätt samarbete med kunder. Vi erbjuder en spännande tjänst i ett växande internationellt företag där du och dina erfarna kollegor arbetar med attraktiva produkter och sortiment. Rollen är omväxlande med stor möjlighet att vara med och driva vår marknadsposition parallellt med din egen personliga utveckling. Förutom ett gott gäng kollegor kommer du att supporteras av din Sales Manager och interna funktioner som Inköp, Kundservice, Marknad, Anbud- och Avtal samt Materialstyrning.
Vem är du?
Vi söker dig som har utbildning och/eller likvärdig arbetslivserfarenhet inom sjukvård och försäljning. Det är meriterade med tidigare erfarenhet av försäljning av sjukvårdsprodukter samt kapitalvaror. Som Account Manager är du ansvarig för stora konton och i den här tjänsten är det extra viktigt att arbeta strategiskt med att utveckla affären. Du har en kommersiell profil och tidigare erfarenhet av att sätta tydliga mål samt planera och genomföra aktiviteter utifrån organisationens strategier och budget. Du är målmedveten och har genom din kommunikativa förmåga lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Du behärskar MS Office och är en van användare av Excel samt att analysera, omvandla och använda marknadsinformation till försäljning. För oss på Mediq är det viktigt att du delar våra värderingar - Caring Heart, Customer Drive och Champion Spirit och tydligt låter detta återspeglas som kollega och medarbetare.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjlig. Resor och övernattningar ingår men du kommer att utgå ifrån och arbeta främst i Stockholm. Har du frågor är du välkommen att kontakta:
Johanna Tjellander, Sales Manager 031-388 90 31
Ulrika Werngren, HR Business Partner 031-388 90 37
Vi är måna om att tillsätta tjänsten så fort som möjligt och kommer att arbeta med löpande urval med uppehåll under semesterveckorna 28-31. Sista ansökningsdag är 14 augusti.
Mediq Sverige AB är en ledande aktör inom global hälso- och sjukvård. Varje dag förbättrar vi livet för miljontals människor genom att tillhandahålla sjukvårdsmaterial, medicintekniska produkter, leveranser, utbildning och rådgivning till våra kunder som återfinns både inom den privata och offentliga sektorn. Vår mission är att vara en pålitlig leverantör till hälso- och sjukvården och bidra till att människor får ett så bra liv som möjligt. Vår vision är att vara våra kunders och partners förstaval. Mer information finns på vår hemsida www.mediq.se. Vi tillhör den nederländska koncernen Mediq B.V som ursprungligen grundades 1899 och har ca 2.500 medarbetare i Europa. Mediq Sverige har idag ca 220 engagerade medarbetare och tillsammans levererar vi ut ca 3,5 miljoner orderrader/år. Vårt huvudkontor och logistikcenter ligger i Kungsbacka, men vi har verksamhet på ytterligare två orter i Sverige.