OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halloj! Är du en person som triggas av miljöer där du är omgiven av människor som drivs av att utmana sig själva, tävla och ha riktigt roligt tillsammans, så finns det sannolikt en plats för dig i våra säljteam internt. Kom och joina oss!
OM TJÄNSTEN
Att vara kundansvarig hos oss innebär att du har en social roll med många kontaktytor, där du blir en del av gemenskapen. Du kommer att jobba med riktigt bra ledare och kollegor på flera avdelningar internt, men det absolut viktigaste kommer vara att bygga relationer med våra fantastiska kunder. Rollen kan liknas vid att driva ett eget företag, i företaget. Där du hela tiden har ett tryggt och internationellt varumärke i ryggen som ger dig de rätta förutsättningarna för att lyckas och utvecklas.
Ditt team och din utveckling
Du kommer att arbeta med ett team av kompetenta och energigivande kollegor. Teamet består av en Team Manager och flera andra kundansvariga. Men hej det stannar inte där, du har även en dedikerad säljcoach som brinner för att just du ska utvecklas och lära dig om vår retorik och kunderbjudande.
Av oss kan du förvänta dig tydliga mål att jobba emot för att nå goda resultat – och det är upp till dig hur du använder din kreativitet, säljutbildning och ambition. Självklart har du hela tiden en hejaklack i ryggen som stöttar dig med utbildning, coachning och stöd för att du, och vi, ska uppnå våra mål. Utöver det får du ta del av vårt kompetensutvecklingsprogram "Career Steps", för att ge dig möjlighet att växa och utvecklas i din roll och inom Academic Work.
...och nämnde vi att det inte finns något provisionstak?
ARBETSUPPGIFTER
Som kundansvarig hos oss bygger och utvecklar du dina egna kundrelationer. En vanlig dag för dig i rollen som kundansvarig innebär:
Prospektering: Sökandet efter nya kundkontakter hos potentiella bolag som inte samarbetat med oss tidigare, men också bland kunder i vårt befintliga nätverk. Det är här som du verkligen kommer bidra med ditt krut, ”beat yesterday” anda och nyttja ditt pannben för att nå resultat.
Säljmöten: Det är här du skapar magi! Här sker införsäljningen av våra tjänster. Syftet med ett säljmöte kan vara att bygga en relation, göra en behovsanalys eller bara lämna ett avtryck. Detta inkluderar även ”cold calls” där du får visa upp dina säljkunskaper och etablera nya relationer med potentiella kunder.
Omvärldsbevakning: För att på ett strategiskt sätt kunna kartlägga våra etablerade kunders framtida behov. Vi kan erbjuda som mest värde när vi förutser kundernas behov och arbetar proaktivt i våra kundrelationer.
VI SÖKER DIG SOM
Har ambition! Hos oss är det viktigast för att lyckas. Givetvis har vi några minimikrav, men det är din personlighet och din potential som avgör om du kommer att lyckas och trivas som kundansvarig.
Vi ser att du har:
* Gymnasiekompetens som lägsta utbildningsnivå.
* Minst ett års arbetslivserfarenhet.
* B-körkort.
* Goda kunskaper i svenska och grundläggande kunskaper i engelska.
* Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning, gärna inom försäljning, ekonomi, marknad eller liknande. Tidigare erfarenhet av försäljning där du kan uppvisa höga resultat är också en fördel.
För att lyckas som Account Manager bör du:
* Ha en hög ambitionsnivå och tycka om ett högt tempo.
* Tycka om att samarbeta och inte vara rädd för att knyta nya kontakter eller att stå i centrum.
* Vara öppen för nya saker och våga utmana dig själv.
* Kunna skapa förtroende i kommunikation med andra på ett ärligt och empatiskt sätt.
Därför är Academic Work en bra arbetsgivare
Vårt mål är att erbjuda den bästa arbetsplatsen och vår företagskultur präglas av tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. Som Kundansvarig blir du en del av ett team som lever upp till dessa värderingar varje dag. Vi tror på att ha roligt på jobbet, sprida positiv energi, nå imponerande resultat och att alltid vilja utvecklas. När vi frågar våra Kundansvariga vad som är det bästa med Academic Work, svarar de att det är kollegorna och kulturen. Såhär säger en av våra kollegor: ”Energin, ambitionen och människorna. Jag älskar vårt uppdrag och att kunna göra det möjligt för mina kunder att hitta rätt kompetens och samtidigt hjälpa young professionals att bygga upp sina karriärer.”
Läs mer om rollen som Account Manager på vår karriärsajt:
* Rollen
* Onboarding
* Utvecklas som Account Manager
* Vår kultur
Övrig information om rollen som Account Manager
* Start: Introduktion startar 22/8
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Lön: Månadslön med en fast del samt en rörlig provisionsdel utan tak
* Placering: Örebro
Så söker du rollen som Account Manager
Vi använder tester för att säkerställa en säker och rättvis rekryteringsprocess, där fokus ligger på potentialen för rollen som Account Manager. När du har skickat in din ansökan utan ditt CV skickas en testlänk till dig. Om du går vidare efter testerna kontaktar vi dig för en telefonintervju.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Hur är det att jobba på Academic Work?
* Vår kultur på Academic Work
* CSR och miljö på Academic Work
* Rollen som Account Manager
* Instagram @Academic Work
* Facebook @Academic Work
* LinkedIn @Academic
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231