Account Manager/Utesäljare till Work System bilinredning i Helsingborg

Account Manager/Utesäljare till Work System bilinredning i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Work System utvecklar, säljer och installerar utrustning till lätta transportbilar med stolthet, enkelhet och snabbhet. Företaget grundades 2009 och har växt kraftigt sedan dess med bland annat 5 gasellutmärkelser av affärstidningen Dagens Industri. Alltså har vi gjort en fantastisk tillväxtresa - och har en minst lika spännande tid framför oss.
Vi är idag ett härligt gäng på 95 medarbetare med verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Holland, Belgien, Frankrike, Spanien, Österrike, Schweiz och Tyskland. Vi täcker hela Sverige med 22 anläggningar och Pro Centers från Malmö i syd till Kiruna i Norr.
Bolagets ägarstruktur utgörs av företagets grundare; David Nord och Jonas Hallenborg samt IKEA-grundaren Ingvar Kamprads stiftelse genom Entreprenörinvest.
Om tjänsten som Account Manager:
En stor del av din tid kommer du att tillbringa ute hos dina kunder för att presentera och sälja in produkter och kundunika lösningar inom bilinredning och kringprodukter för transportbilar.
Du arbetar enbart mot slutkund och bearbetar både nya och befintliga kunder - med målet att skapa fler möjligheter, affärer och framför allt; relationer.
Du driver din egen försäljning med full försäljningsprocess, så som;
Prospektering och kalla samtal
Kontakta och boka in möten med potentiella kunder via telefon
Genomföra kundmöten och kundevent
Rita offerter till kund, avtalsskrivning och administration i affärssystem
Uppföljning av affärer och löpande kontakt med dina kunder

Du har ett nära samarbete med vår anläggning i Helsingborg, där du tillsammans med Verkstadsansvarig ser till att ge våra kunder förstklassig service. Till stöd har du även Work Systems Back Office och övriga stödfunktioner inom bolaget.
Du utgår hemifrån/anläggningen i Helsingborg och rapporterar till Försäljningschef.
Vem är du som person?
Du är tävlingsmänniskan som är både nytänkande och som vågar ta initiativ. En social relationsskapare som har lätt för att se och förstå kunders behov – och som tillsammans med din tekniska förståelse, inre drivkraft och ditt strukturerade arbetssätt hittar den bästa lösningen åt kund. Du har ett stort affärsfokus, är förtroendeingivande och bra på att skapa långsiktiga relationer med både kunder och medarbetare.
Du är en förebild och arbetar efter våra värdeord; Snabbhet, Enkelhet, Stolthet, Ambassadör och Glädje.
Du har:
Några års erfarenhet från uppsökande försäljning inom B2B, med mycket goda resultat.
Affärsmässighet.
Du drivs av (och är van vid) nykundsbearbetning - och är inte rädd för kalla samtal.
Tekniskt intresse, kunskap och/eller erfarenhet? Ett stort plus!
Erfarenhet från att ha arbetat mot el-, vvs-, bygg- eller transportbilsbranschen är meriterande.

Du har lätt för att samarbeta och kommunicera - och gör detta obehindrat på svenska. Då du dagligen kommer att resa i tjänsten är B-körkort ett krav.
Vad kan vi på Work System erbjuda dig?
Välkommen till en spännande miljö, i ett företag präglat av entreprenörskap, familjeanda, glädje och ett stort mått av utmaning för dig som är redo att ta nästa steg!
Vi erbjuder en marknadsmässig lön, pension, försäkringar, friskvårdsbidrag och andra hälsofrämjande aktiviteter, AW, julfester och andra teamaktiviteter i världsklass:)
Vi är ett Great Place to Work!
Varje år utvärderar Great Place to Work organisationer för att ge dem ett mått på arbetskultur och sin insats som arbetsgivare. I undersökningen bedömer medarbetarna verksamheten utifrån trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap.
"Hos oss hittar du inga långa beslutsvägar - och heller ingen hierarkisk organisation. Stolthet, enkelhet, snabbhet, ambassadör och glädje är inte bara våra värdeord - utan något som skapat kulturen och känslan på våra anläggningar och kontor runt om i världen".
Våra engagerade medarbetare är en av våra viktigaste resurser och viktig bidragande faktor till vår affärsmässiga framgång. Att bli certifierade är en viktig bekräftelse på den familjära känsla, genuina engagemang och stolthet som finns hos oss!
Start: Efter överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Plats: Du utgår från din bostadsort, vilken är i lämplig närhet till Helsingborg.
Lön: Fast lön + vinstdelning.
Övriga förmåner: Förmånsbil ingår i tjänsten.
Vi erbjuder en marknadsmässig lön, utbildningar, pension, försäkringar, friskvårdsbidrag, AW, julfester och andra teamaktiviteter.
Är detta du eller någon du känner?
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut - skicka därför in din ansökan direkt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Klas Blomkvist
073-5130084

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Work System Sweden AB FORSERUM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 26 oktober 2022

Besöksadress

Fabriksgatan 9
None

Postadress

Fabriksgatan 9
FORSERUM, 57178

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024