OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Work System utvecklar, säljer och installerar utrustning till lätta transportbilar med stolthet, enkelhet och snabbhet. Företaget grundades 2009 och har växt kraftigt sedan dess med bland annat 5 gasellutmärkelser av affärstidningen Dagens Industri. Alltså har vi gjort en fantastisk tillväxtresa - och har en minst lika spännande tid framför oss.
Vi är idag ett härligt gäng på 95 medarbetare med verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Holland, Belgien, Frankrike, Spanien, Österrike, Schweiz och Tyskland. Vi täcker hela Sverige med 22 anläggningar och Pro Centers från Malmö i syd till Kiruna i Norr.
Bolagets ägarstruktur utgörs av företagets grundare; David Nord och Jonas Hallenborg samt IKEA-grundaren Ingvar Kamprads stiftelse genom Entreprenörinvest.
Om tjänsten som Account Manager:
Account Managerns huvudsakliga arbetsuppgifter är att bygga långsiktiga relationer, generera försäljning, identifiera nya affärsmöjligheter och lösa sina kunders utmaningar. Detta innebär att du dagligen arbetar aktivt med uppsökande försäljning i ditt geografiska område, med målet att driva in affärer. Du arbetar mot slutkund och återförsäljare samt bearbetar både nya och befintliga kunder - med målet att skapa fler möjligheter, affärer och framför allt; relationer. Till stöd har du verkstadsteamet på anläggningarna i Växjö och Kalmar samt det centrala säljteamet. Tillsammans ser ni till att ditt område når uppsatta försäljningsmål.
Du kommer att tillbringa ungefär 3-4 dagar per vecka ute hos dina kunder för att presentera och sälja in produkter och kundunika lösningar inom bilinredning och kringprodukter för transportbilar.
Som Account Manager är du tillsammans med Verkstadsansvarig för Kalmar respektive Växjö ansvarig för kunder och budget på respektive ort och du driver din egen försäljning med full försäljningsprocess, så som;
Prospektering och kalla samtal
Kontakta och boka in möten med potentiella kunder via telefon
Genomföra möten ute hos kund samt kundevent
Rita offerter till kund, avtalsskrivning och administration i affärssystem
Uppföljning av affärer och löpande kontakt med dina kunder.
Du ligger organisatoriskt under Work System Sweden AB och rapporterar försäljning och planering till Försäljningschef Sverige.
Du är tävlingsmänniskan som är både nytänkande och som vågar ta initiativ. En social relationsskapare som har lätt för att se och förstå kunders behov – och som tillsammans med din goda tekniska förståelse, inre drivkraft och ditt strukturerade arbetssätt hittar den bästa lösningen åt kund.
Du är en serviceinriktad, noggrann, flexibel och lyhörd person som brinner för att ge bästa tänkbara service till våra kunder. Du är driven och har ett stort affärsfokus, är förtroendeingivande och bra på att skapa långsiktiga relationer med både kunder och kollegor.
I denna tjänst är telefon, dator och bil de viktigaste arbetsredskapen, vilket gör att du inte ska vara rädd för kalla samtal och kundbesök. I en entreprenöriell miljö förväntas du själv ta initiativ och hitta egna vägar, fatta beslut och prioritera inom givna befogenheter.
Du har lätt för att samarbeta och kommunicera - och gör detta obehindrat på svenska. Då du dagligen kommer att resa i tjänsten är B-körkort ett krav.
Du har:
Några års erfarenhet från uppsökande försäljning inom B2B, med mycket goda resultat.
Du drivs av och är van vid nykundsbearbetning - och är inte rädd för kalla samtal.
Tekniskt intresse, kunskap och/eller erfarenhet är ett stort plus och erfarenhet från att ha arbetat mot el, vvs- eller byggbranschen respektive inom bilförsäljning, gärna med transportbilar är meriterande.
Vad kan vi på Work System erbjuda dig?
Välkommen till en spännande miljö, i ett företag präglat av entreprenörskap, familjeanda, glädje och ett stort mått av utmaning för dig som är redo att ta nästa steg!
Vi erbjuder en marknadsmässig lön, pension, försäkringar, friskvårdsbidrag och andra hälsofrämjande aktiviteter, AW, julfester och andra teamaktiviteter i världsklass:)
Vi är ett Great Place to Work!
Varje år utvärderar Great Place to Work organisationer för att ge dem ett mått på arbetskultur och sin insats som arbetsgivare. I undersökningen bedömer medarbetarna verksamheten utifrån trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap.
"Hos oss hittar du inga långa beslutsvägar - och heller ingen hierarkisk organisation. Stolthet, enkelhet, snabbhet, ambassadör och glädje är inte bara våra värdeord - utan något som skapat kulturen och känslan på våra anläggningar och kontor runt om i världen".
Våra engagerade medarbetare är en av våra viktigaste resurser och viktig bidragande faktor till vår affärsmässiga framgång. Att bli certifierade är en viktig bekräftelse på den familjära känsla, genuina engagemang och stolthet som finns hos oss!
Kontaktpersoner på detta företaget
Klas Blomkvist
073-5130084