OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är Work System - och vad kan vi erbjuda dig?
Work System utvecklar, tillverkar och säljer bilinredningar för lätta transportbilar, såväl i Sverige som i övriga Europa. Vi erbjuder ett brett sortiment av bilutrustning inom flera områden som exempelvis förarmiljö, säkerhet/TMA, elektronik, takutrustning och arbetsbelysning.
Work System grundades 2009 och har växt kraftigt sedan dess. Vi har blivit utsedda till DI-gasell fem år i rad och är idag ett härligt gäng på 80 mederarbetare med verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Vi täcker hela Sverige med 19 anläggningar och Pro Centers från Malmö i syd till Kiruna i Norr.
Bolaget ägarstruktur utgörs av företagets grundare; David Nord och Jonas Hallenborg samt IKEA grundaren Ingvar Kamprads stiftelse genom Entreprenörinvest.
Hos oss hittar du inga långa beslutsvägar - och heller ingen hierarkisk organisation. Stolthet, enkelhet, snabbhet, ambassadör och glädje är inte bara våra värdeord - utan något som skapat kulturen och känslan på våra anläggningar och kontor runt om i världen. Välkommen till en spännande miljö, i ett företag präglat av entreprenörskap, familjeanda, glädje och ett stort mått av utmaning för dig som är redo att ta nästa steg!
Om tjänsten som Account Manager:
En stor del av din tid kommer du att tillbringa ute hos dina kunder för att presentera och sälja in produkter och kundunika lösningar inom bilinredning och kringprodukter för transportbilar.
Du arbetar enbart mot slutkund och bearbetar både nya och befintliga kunder - med målet att skapa fler möjligheter, affärer och framför allt; relationer.
Du driver din egen försäljning med full försäljningsprocess, så som;
Prospektering och kalla samtal
Kontakta och boka in möten med potentiella kunder via telefon
Genomföra möten ute hos kund
Rita offerter till kund, avtalsskrivning och administration i affärssystem
Uppföljning av affärer och löpande kontakt med dina kunder
Du har ett nära samarbete med vår anläggning i Helsingborg, där ni tillsammans ser till att ge våra kunder förstklassig service.
Du utgår hemifrån/anläggningen i Helsingborg och rapporterar till Regionansvarig.
Vem är du som person?
Du är tävlingsmänniskan som är både nytänkande och som vågar ta initiativ. En social relationsskapare som har lätt för att se och förstå kunders behov – och som tillsammans med din tekniska förståelse, inre drivkraft och ditt strukturerade arbetssätt hittar den bästa lösningen åt kund. Du har ett stort affärsfokus, är förtroendeingivande och bra på att skapa långsiktiga relationer med både kunder och medarbetare.
Du har lätt för att samarbeta och kommunicera - och gör detta obehindrat på svenska. Då du dagligen kommer att resa i tjänsten är B-körkort ett krav.
Våra önskemål till dig:
Några års erfarenhet från uppsökande försäljning inom B2B, med mycket goda resultat.
Du drivs av (och är van vid) nykundsbearbetning - och är inte rädd för kalla samtal.
Tekniskt intresse, kunskap och/eller erfarenhet? Ett stort plus!
Erfarenhet från att ha arbetat mot el, vvs- eller byggbranschen är meriterande.
Start: Efter överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Plats: Du utgår från din bostadsort, vilken är i lämplig närhet till Helsingborg.
Lön: Fast lön + provision.
Övriga förmåner: Förmånsbil ingår i tjänsten.
Vi erbjuder en marknadsmässig lön, utbildningar, pension, försäkringar, friskvårdsbidrag, AW, julfester och andra teamaktiviteter.
Är detta du eller någon du känner?
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut - skicka därför in din ansökan direkt här nedan! 👇🏼
Kontaktpersoner på detta företaget
Klas Blomkvist
073-5130084