OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Work System utvecklar, säljer och installerar utrustning till lätta transportbilar med stolthet, enkelhet och snabbhet. Företaget grundades 2009 och har växt kraftigt sedan dess med bland annat 5 gasellutmärkelser av affärstidningen Dagens Industri. Alltså har vi gjort en fantastisk tillväxtresa - och har en minst lika spännande tid framför oss.
Vi är idag ett härligt gäng på 95 medarbetare med verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Holland, Belgien, Frankrike, Spanien, Österrike, Schweiz och Tyskland. Vi täcker hela Sverige med 22 anläggningar och Pro Centers från Malmö i syd till Kiruna i Norr.
Bolagets ägarstruktur utgörs av företagets grundare; David Nord och Jonas Hallenborg samt IKEA-grundaren Ingvar Kamprads stiftelse genom Entreprenörinvest.
Om tjänsten som Account Manager:
I denna roll är det inom Region Nord du kommer arbeta och detta gör du tillsammans med säljteamet centralt och teamen på anläggningarna i Skellefteå, Sundsvall, Östersund och Kiruna. Du är placerad i Skellefteå och delar din tid jämnt mellan anläggningarna med huvudmål att driva försäljning till dem och bygga långsiktiga kundrelationer på respektive marknad.
Du kommer att tillbringa ungefär 3-4 dagar per vecka ute hos dina kunder för att presentera och sälja in produkter och kundunika lösningar inom bilinredning och kringprodukter för transportbilar.
Account Managerns huvudsakliga arbetsuppgifter är att bygga långsiktiga relationer, generera försäljning, identifiera nya affärsmöjligheter och lösa sina kunders utmaningar. Detta innebär att du dagligen arbetar aktivt med försäljning i ditt geografiska område, med målet att driva in affärer. Du arbetar mot slutkund och återförsäljare samt bearbetar både nya och befintliga kunder - med målet att skapa fler möjligheter, affärer och framför allt; relationer. Till stöd har du anläggningarna i Region Nord samt det centrala säljteamet. Tillsammans ser ni till att ditt område når uppsatta försäljningsmål.
Som Account Manager är du ansvarig för kunder och budget för de fyra anläggningarna i Work System Region Nord och du driver din egen försäljning med full försäljningsprocess, så som;
Prospektering och kalla samtal
Kontakta och boka in möten med potentiella kunder via telefon
Genomföra möten ute hos kund samt eventuella kundevent
Rita offerter till kund, avtalsskrivning och administration i affärssystem
Uppföljning av affärer och löpande kontakt med dina kunder.
Du ligger organisatoriskt under Work System Sweden AB och rapporterar försäljning och planering primärt till respektive anläggning.
Du är tävlingsmänniskan som är både nytänkande och som vågar ta initiativ. En social relationsskapare som har lätt för att se och förstå kunders behov – och som tillsammans med din goda tekniska förståelse, inre drivkraft och ditt strukturerade arbetssätt hittar den bästa lösningen åt kund.
Du är en serviceinriktad, noggrann, flexibel och lyhörd person som brinner för att ge bästa tänkbara service till våra kunder. Du är driven och har ett stort affärsfokus, är förtroendeingivande och bra på att skapa långsiktiga relationer med både kunder och kollegor.
Du har lätt för att samarbeta och kommunicera - och gör detta obehindrat på svenska. Då du dagligen kommer att resa i tjänsten är B-körkort ett krav.
Du har:
Några års erfarenhet från uppsökande försäljning inom B2B, med mycket goda resultat.
Du drivs av och är van vid nykundsbearbetning - och är inte rädd för kalla samtal.
Tekniskt intresse, kunskap och/eller erfarenhet är ett stort plus och erfarenhet från att ha arbetat mot el, vvs- eller byggbranschen respektive inom bilförsäljning, gärna med transportbilar är meriterande.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
Vad kan vi på Work System erbjuda dig?
Välkommen till en spännande miljö, i ett företag präglat av entreprenörskap, familjeanda, glädje och ett stort mått av utmaning för dig som är redo att ta nästa steg!
Vi erbjuder en marknadsmässig lön, pension, försäkringar, friskvårdsbidrag och andra hälsofrämjande aktiviteter, AW, julfester och andra teamaktiviteter i världsklass:)
Vi är ett Great Place to Work!
Varje år utvärderar Great Place to Work organisationer för att ge dem ett mått på arbetskultur och sin insats som arbetsgivare. I undersökningen bedömer medarbetarna verksamheten utifrån trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap.
"Hos oss hittar du inga långa beslutsvägar - och heller ingen hierarkisk organisation. Stolthet, enkelhet, snabbhet, ambassadör och glädje är inte bara våra värdeord - utan något som skapat kulturen och känslan på våra anläggningar och kontor runt om i världen".
Våra engagerade medarbetare är en av våra viktigaste resurser och viktig bidragande faktor till vår affärsmässiga framgång. Att bli certifierade är en viktig bekräftelse på den familjära känsla, genuina engagemang och stolthet som finns hos oss!
Start: Efter överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Plats: Du utgår från din bostadsort, vilken är i lämplig närhet till Skellefteå.
Lön: Fast lön + provision. Tjänstebil.
Är detta du eller någon du känner?
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut - skicka därför in din ansökan direkt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Klas Blomkvist
073-5130084