Account Manger Sökes till Webb och marknadsföringsbyrå i Stockholm

Account Manger Sökes till Webb och marknadsföringsbyrå i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Rollbeskrivning
Vi söker passionerade, självmotiverade och detaljorienterade Account Managers som är engagerade i att driva kundernas framgång. I denna roll kommer du att ansvara för att både utveckla befintliga kunder och generera nya affärsmöjligheter genom att identifiera och implementera effektiva strategier. Ideala kandidater har erfarenhet av telefonförsäljning, kundhantering och att arbeta med företagskunder.


Ansvarsområden


Driva kalla kunder samt arbeta med varma kunder genom att självständigt leta nya kunder och bearbeta befintliga automatiska listor.



Hantera varma kunder som redan är intresserade och vill teckna avtal.



Fungera som primär kontaktpunkt för viktiga kontostakeholders.



Utveckla pålitliga, rådgivande relationer med konton, kundstakeholders och interna partners.



Förbereda och säkerställa månatliga, kvartalsvisa och årliga försäljningsprognoser.



Identifiera tillväxtmöjligheter inom befintliga kundkonton.



Implementera och genomföra strategier för att generera nya affärsmöjligheter.



Hantera och lösa kundfrågor och problem snabbt och effektivt.



Använda tre olika system: ett för att ringa ut, ett för att signa avtal och ett för orderregistrering.



Fokusera på att sälja digitala produkter som hemsidor och marknadsföringstjänster.



Vara kontaktperson för företaget och hjälpa kunder genom att ha kontakt med IT-avdelningen samt marknadsföringsavdelningen, och ge order och information som de ska arbeta på.



Arbeta självständigt och strukturerat med dina kunder och teamet internt.



Samarbeta med försäljnings- och marknadsteam för att utveckla och genomföra affärsstrategier.



Kvalifikationer


Kandidatexamen eller motsvarande erfarenhet inom Business eller relaterat område. (Erfarenhet av telefonförsäljning är ok)



3+ års relevant arbetslivserfarenhet inom telefonförsäljning och kundhantering.



Bevisad erfarenhet av att hantera företagskunder.
Stark kommunikations- och interpersonell förmåga.



Kompetens i Microsoft Office-paketet (Outlook, Excel, Word, PowerPoint, etc.).



Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsförmågor.



Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DigitalOWL Partner SUNDBYBERG
  • 10 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Rörlig ackords- eller provisionslön
  • Publicerat: 4 november 2024
  • Ansök senast: 4 december 2024

Postadress

Sundbybergtorg 1
SUNDBYBERG, 17267

Liknande jobb


25 december 2024

25 december 2024

23 december 2024

23 december 2024