OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Hos Inhouse services på Randstad jobbar man i ett Account team – ett team med Randstadmedarbetare som jobbar on site hos någon av våra inhousekunder – med andra ord ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater ute hos kunden i fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och konsultvård hos kund.
I rollen som Account specialist har du en viktig funktion som ansvarig för rekrytering och förvaltning av konsulter. Du är den som svarar för en nära dialog med kunden, för att förstå deras behov och önskemål, liksom du ansvarar för kandidaternas upplevelse av rekryteringen. Du jobbar tillsammans med andra kollegor från Randstad och blir väl insatt i vår affär som helhet, och våra arbetsprocesser i synnerhet, och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra kunders vardag.
Omfattning:
Heltid och tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning.
Sista ansökningsdag:
Varmt välkommen med din ansökan senast 2023-05-07 Vänligen notera att vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag.
För ytterligare information:
För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta Louise Johannesson, Site Manager, louise.johannesson@randstad.se
För frågor rörande rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR Talent Recruiter, Andreas Berglund via andreas.x.berglund@randstad.se
Ansvarsområden
Som Account specialist kan du under en vanlig arbetsdag jobba med bland annat:
• Rekryteringsprocessen, från behovsanalys i dialog med kunden – till tillsättning av konsulter.
• Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel; sjukskrivningar, föräldraledigheter, semesterfrågor etc.
• Annonsering, screening och urval.
• Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och PuL liksom att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med Diskrimineringslagstiftningen med mera...
...kort sagt en mångfacetterad roll med kund och medarbetare i fokus!
Kvalifikationer
För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll tror vi att du har:
• Någon typ av erfarenhet av arbete med administration och service.
Det är dessutom starkt meriterande om du har erfarenhet av rekrytering och/eller personalarbete sedan tidigare.
• Sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer.
• Samarbetsvilja. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet ”tillsammans” och vill vara en del av ett team som tror på att göra saker just så – tillsammans.
• Vi ser också att du har förmågan att kunna ”växla upp” och hantera flera olika typer av ärenden när situationen och tidsramarna kräver det, liksom du kan ”växla ner” och förse dig själv med saker att göra i de perioder tempot går ner och ”Att-göra-listan” krymper – och du tycker förmodligen att båda sakerna har sin charm.
Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044