OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Hos Inhouse services på Randstad jobbar man i ett Account team – ett team med Randstadmedarbetare som jobbar on site hos någon av våra inhousekunder – med andra ord ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater ute hos kunden i fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och konsultvård hos kund.
I rollen som Account specialist har du en viktig funktion som ansvarig för rekrytering och förvaltning av konsulter. Du är den som svarar för en nära dialog med kunden, för att förstå deras behov och önskemål, liksom du ansvarar för kandidaternas upplevelse av rekryteringen. Du jobbar tillsammans med andra kollegor från Randstad och blir väl insatt i vår affär som helhet, och våra arbetsprocesser i synnerhet, och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra kunders vardag.
Ansvarsområden
Som Account specialist kan du under en vanlig arbetsdag jobba med bland annat:
• Rekryteringsprocessen, från behovsanalys i dialog med kunden – till tillsättning av
konsulter.
• Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel; sjukskrivningar,
föräldraledigheter, semesterfrågor e.t.c.
• Annonsering, screening och urval.
• Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och PuL liksom
att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med
Diskrimineringslagstiftningen med mera...
...kort sagt en mångfacetterad roll med kund och medarbetare i fokus!
Kvalifikationer
För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll tror vi att du har:
• Någon typ av erfarenhet av arbete med administration och service.
Det är dessutom starkt meriterande om du har erfarenhet av rekrytering och/eller
personalarbete sedan tidigare.
• Sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer.
• Samarbetsvilja. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet ”tillsammans” och vill
vara en del av ett team som tror på att göra saker just så – tillsammans.
• Vi ser också att du har förmågan att kunna ”växla upp” och hantera flera olika typer av
ärenden när situationen och tidsramarna kräver det, liksom du kan ”växla ner” och förse dig
själv med saker att göra i de perioder tempot går ner och ”Att-göra-listan” krymper – och du
tycker förmodligen att båda sakerna har sin charm.
Ansökan
2020-01-31, Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
För ytterligare information, kontakta:
Simon Strid, simon.strid@randstad.se, 073-3434197
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044