account specialist till Randstad Inhouse Services i Uppsala

account specialist till Randstad Inhouse Services i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en social person som älskar mänskliga möten i alla dess former? Beskrivs du som någon med 
”många strängar på din lyra”? Trivs du bäst i miljöer där du får frihet under ansvar? 
Då är det kanske du som är vår nya kollega på Randstad Inhouse services?
Hos Inhouse services på Randstad jobbar man i ett Account team – ett team med Randstadmedarbetare som jobbar on site hos någon av våra inhousekunder  – med 
andra ord ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater ute hos kunden i 
fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och konsultvård hos kund. I rollen som Account specialist har du en viktig funktion som ansvarig för rekrytering och förvaltning av konsulter. Du är den som svarar för en nära dialog med kunden, för att förstå deras behov och önskemål, liksom du ansvarar för kandidaternas upplevelse av rekryteringen. Du jobbar tillsammans med andra kollegor från Randstad och blir väl insatt i vår affär som helhet, och våra arbetsprocesser i synnerhet, och får dessutom inblick inte bara i den globala verksamhet som är Randstad, utan även i våra kunders vardag.



Ansvarsområden
• Rekryteringsprocessen, från behovsanalys i dialog med kunden – till tillsättning av
  konsulter ute på uppdrag via  annonsering, screening och urval.
• Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel; sjukskrivningar,
  föräldraledigheter, semesterfrågor etc.
• Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och GDPR liksom
säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med Diskrimineringslagstiftningen med mera. Kort sagt en mångfacetterad roll med både kund och medarbetare i centrum!

Varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. 
För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss/ 




Arbetstider
Tjänsten är en heltidstjänst och  är initialt ett vikariat och löper under drygt 1 års tid med önskad start oktober 2021. 

Kvalifikationer
För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll tror vi att du har: 
• Någon typ av erfarenhet av arbete med administration och service är ett krav.
• Då vi jobbar i en global organisation och dagligen möter människor med olika typer av bakgrunder är det också ett krav att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska och kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på båda språken. 
• Det är dessutom starkt meriterande om du har erfarenhet av rekrytering och/eller 
personalledning i någon form sedan tidigare. 
• Det är även meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom HR eller ekonomi. 

Vi lägger stor vikt vi personliga egenskaper och söker dig som;
• Har ett sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer. 
• Har samarbetsvilja. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet ”tillsammans” och vill 
vara en del av ett team som tror på att göra saker just så – tillsammans. 
• Vi ser också att du har förmågan att kunna ”växla upp” och hantera flera olika typer av
ärenden när situationen och tidsramarna kräver det, liksom du kan ”växla ner” och förse dig 
själv med saker att göra i de perioder tempot går ner och ”Att-göra-listan” krymper – och du 
tycker förmodligen att båda sakerna har sin charm.




Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 2021-10-10. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Camilla Nilsson, senior account specialist, via: camilla.nilsson@randstad.se
Vi ser fram emot din ansökan!



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb