OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad, självgående och ansvarstagande person med erfarenhet av kundreskontra? Vill du vara en del av ett branschledande företag i stark tillväxt, med stort fokus på innovation, hållbarhet och med en entreprenöriell företagskultur? Då borde du se hit! Start för tjänsten redan 1/9.
Om tjänsten
Som Accounts Receivable hos vår kund kommer du tillhöra Financeavdelningen för Sverige, Norge och Danmark och rapportera till Head of Accounts Receivable. Ditt närmsta team består av 10 kollegor. Du kommer att ha en nära dialog och samarbete med butiker, övriga avdelningar inom ekonomifunktionen och huvudkontoret. Du erbjuds arbete i en dynamisk och spännande miljö med möjlighet att utveckla och vara ett viktigt stöd i redovisningsarbetet och för dina kollegor. Din arbetsplats är i centrala Stockholm på vår kunds huvudkontor. Uppdraget är initialt via Professionals Nord men möjlighet till överrekrytering finns.
Arbetsuppgifter
I rollen kommer du vara delaktig i det dagliga arbetet på ekonomiavdelningen med ansvar för underhåll och löpande utredning av kundreskontra. En stor del av rollen kommer även gå ut på att vara ett viktigt stöd för övriga teamet inom kundreskontra inom både utredningar och övriga administrativa arbetsuppgifter. Att bidra till avdelningens utveckling är en viktig del i arbetet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara följande:
• Underhåll och löpande utredning av kundreskontra
• Månadsbokslutsarbete i form av balanskontoavstämningar och analyser av dessa
• Daglig kontakt med butiker för att lösa redovisningsmässiga frågor
• Stötta övriga teamet med utredningsuppgifter samt övriga administrativa arbetsuppgifter
• Aktivt delta i utvecklingen av avdelningens rutiner och arbetssätt
• I mån av tid arbeta med automatisering och effektivisering av processer
Vi söker dig som
• Har erfarenhet av att arbeta med kundreskontra och du kan självständigt kan göra analyser i kundreskontra
• Har någon form av ekonomisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
• Har bra systemkunskap och goda kunskaper i Excel
Som person ser vi att du är:
• Noggrann
• Har en god samarbetsförmåga
• Självgående
• Ansvarstagande
Information om tjänsten
Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och möjlighet att bli överrekryterad till vår kund finns.
Start: Vi prioriterar dig som har möjlighet att börja omgående alt. max en månads uppsägningstid.
Omfattning: Heltid, 08-17.
Ort: Centralt Stockholm. De utgår från kontoret men erbjuder en flexibilitet av att kunna arbeta hemifrån vid behov.
Du söker tjänsten enkelt genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mejl men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Lennartsson
Linnea Lindberg
Tobias Nilsson
Moa Markgren
Linnea Lindberg
Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner
Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson
Sara Gagner