Accountant sökes till vår kund i Göteborg!

Accountant sökes till vår kund i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och kommunikativ person som är redo för nästa steg i karriären? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta stort eget ansvar? Då är jobbet som Accountant hos vår kund något för dig!

Om tjänsten

I den här rollen kommer du framför allt jobba med dagliga operationella arbetsuppgifter inom Accounts Receivable (AR) området samt bankrelaterade uppgifter som avstämning av bankkonton. Du kommer dessutom övervaka processen för inkommande betalningar och bidra med kunskap och support inom collection-processen. Rollen innebär även ansvar över att rapportera osäkra fordringar och ev. write off. Du kommer att ingå i ett team som har ett nära samarbete med både bolag i andra länder och en extern leverantör. Efter upplärning finns det dessutom möjlighet att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan om så önskas.

Ansvarsområden:

• Genomföra olika analyser inom AR processerna.
• Utföra AR closing and reporting aktiviteter inom bokslutet.
• Ansvarig för Accounts Receivable (AR) för ett eller flera länder.
• Stödja businessen inom den interna fakturaprocessen.
• Eventuellt ge support inom masterdata för interna kunder.
• Utföra analyser inom AR processerna.
• Utföra bokslutsrelaterade uppgifter inom AR.
• Supportera säljorganisationerna och Controllers med AR relaterade frågor.

Om dig

Rollen som Accountant till vår kund passar sig som har en högskoleexamen från ekonomiprogrammet eller likvärdig utbildning. Du förväntas även ha 2-5 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller områden och har arbetat med ett producerade bolag tidigare. Eftersom rollen innebär mycket arbete i affärssystem är det meriterande om du har kunskap inom SAP. Slutligen talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska.

Personliga egenskaper

Till rollen som Accountant söker vi dig som är en kommunikativ och noggrann person som motiveras av att få ta eget ansvar och vara en viktig del i ett större bolag. Du har en förmåga att både kommunicera och samarbeta med andra, kollegor som kunder. Slutligen är du professionell i din yrkesroll och drivs av att leverera kvalitet i allt du gör.

OM ANSTÄLLNINGEN

Placeringsort: Göteborg

Tjänstgöringsgrad: Heltid

Tillträde: Omgående

Anställningsform: Sex månaders visstidsanställning, därefter chans till förlängning

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Forma framtiden med oss!

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!

Läs mer på lernia.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2022
  • Ansök senast: 11 november 2022

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Seniorkonsult inom Ekonomi och Finans

Seniorkonsult inom Ekonomi och Finans

20 november 2024