Accountant till KRKA Sverige AB

Accountant till KRKA Sverige AB

Arbetsbeskrivning

Som Accountant på KRKA Sverige AB ges du möjlighet att förvärva erfarenhet inom ekonomi och redovisning i en utvecklande och viktig bransch – läkemedel. Du kommer att arbeta nära ditt team och din accountant-kollega från Sverige. Det här är en arbetsplats för dig som söker ett nästa steg i karriären och en extra bonus är att kontoret ligger centralt vid Medborgarplatsen!

En tjänst för dig som vill utvecklas inom redovisning

Som Accountant kommer du att arbeta med hela ekonomiflödet från början till slut. Du samarbetar tillsammans med funktioner inom KRKA Group och rapporterar till ledningen i moderbolaget som är lokaliserat i Slovenien.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Hantering av reskontra (kund-och leverantör)
- Dagligt arbete i affärssystemet Navision (nytt affärssystem är på ingång!)
- Avstämningar och fakturahantering
- Förberedelser inför månad, halvår och årsbokslut
- Förberedelse av rapportering och analys
- Övriga uppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning

En person som drivs av utökat ansvar som behöver ett nästa steg i karriären

För att motsvara tjänstens krav ser vi gärna att du som söker har en akademisk examen inom ekonomi med inriktning redovisning, revision eller finansiering. Vi tror att du har 1-3 års arbetslivserfarenhet inom redovisning eller revision.

Extra meriterande är det för oss om du har goda kunskaper inom:

- ERP system (exempelvis Navision eller SAP)
- Goda kunskaper i Excel
- Tidigare arbetat inom en internationell organisation med engelska som huvudspråk

Teamet på KRKA lär gärna ut och det viktigaste är att du som söker är en person som värderar lagkänslan och samarbetet för att ni tillsammans skall nå era uppsatta mål. Vi söker dig som ständigt vill bli bättre och har en hög ambitionsnivå och en god kommunikationsförmåga. Inom företaget föredras tydliga rutiner och struktur, vi ser gärna därför att du som söker värderar noggrannhet och kvalitet!

KRKA erbjuder dig

- Heltidstjänst med tillsvidareanställning och 6 mån provanställning
- Ett stabilt företag som årligen visar goda resultat
- Kompetensutveckling inom ekonomi och redovisning
- Härliga kollegor i ett mindre team i centrala lokaler vid Medborgarplatsen

För mer information om KRKA vänligen besök https://www.krka.biz/se/ 

Rekryteringsprocess
Adecco genomför löpande urval och kontaktar dig som har ansökt inom några dagar. Vi ser fram emot att hitta KRKA´s nästa Accountant och har du frågor som berör tjänsten? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sara Höglund på 073-684 73 23 eller sara.hoglund@adecco.se (tar ej emot ansökningar via e-mail

Sökord: Accountant, Ekonomi, Navision, ERP System, Excel, Redovisning, Revision, Karriär, Utveckling, Jobb i Stockholm

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2023
  • Ansök senast: 1 augusti 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Finance Manager

Finance Manager

3 januari 2025

Treasury Specialist

Treasury Specialist

20 december 2024

Transformation Implementation Manager

Transformation Implementation Manager

20 december 2024

18 december 2024