OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Synsam är idag Nordens ledande optikkedja inom Eye Fashion och ögonhälsa med omkring 500 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. I Sverige är Synsam en expanderande detaljhandelskedja med idag drygt 200 butiker - från Kiruna i norr till Ystad i söder. Med hög kompetens, teknologi som ligger i framkant och med stort engagemang erbjuder vi våra kunder personliga och prisvärda kvalitetslösningar. Synsams styrka återfinns i våra medarbetare vilket blir avgörande i mötet med kunden. Den dag vi slutar bli bättre slutar vi vara bra. Vi är ärliga mot varandra och håller vad vi lovar.
Synsam söker nu en Accountant till Kundreskontra
Är du ansvarstagande, initiativrik, samt duktig på att organisera och strukturera ditt arbete? Har du en god social kompetens, lyhörd mot din omgivning och visar på en god samarbetsförmåga? Tycker du även om förändringar och effektiviseringar av ditt arbete? Nu söker Synsam en driven och serviceminded Accountant som vill arbeta med kundreskontra och utveckas inom redovisning. Som Accountant på Synsam kommer du tillhöra kundreskontraavdelningen för Sverige, Norge och Danmark bestående av 9 personer och rapportera till Head of Accounts Receivable.
I rollen som Accountant arbetar du tillsammans med Synsams ekonomifunktion i Stockholm och Östersund. Du ansvarar för löpande bokföring av företagets banktransaktioner, manuella utbetalningar, bokningar av korttransaktioner samt ad hoc arbete som kräver hög planerings- och prioriteringsförmåga.
Tjänsten omfattar även bokslutsarbete i form av balanskontoavstämningar samt analyser av dessa och rapporteras till Head of Accounts Receivable. Du förväntas ha en nära dialog och ett gott samarbete med butiker, övriga avdelningar inom ekonomifunktionen och huvudkontoret.
Vi söker dig som
• Är driven och har stort engagemang
• Ansvarsfull och initiativrik
• Trivs med att arbeta i grupp
• Ar noggrann och strukturerad
• Tar stort ansvar för ditt arbete, är självgående och utåtriktad
• Har en inre drivkraft och vill vidareutvecklas inom företaget
Erfarenhet
För att lyckas i rollen ser vi att du:
• Har 1-2 år erfarenhet av liknade arbetsuppgifter
• Har högskoleexamen inom ekonomi eller kvalificerad yrkesutbildning inom ekonomi
• Utmärkta kunskaper inom Microsofti Excel
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
Ansökan
• Tillsvidareanställning med tillämpad provanställning.
• Start omgående
• Heltid 100%
• Rekryteringen sker löpande. Ansökningar tas emot elektroniskt.
Tveka inte att söka rollen som Accountant på Kundreskontra och bli vår kollega redan idag.
Välkommen med din ansökan!