Accountant till Shared Service Center i Göteborg!

Accountant till Shared Service Center i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Som accountant hos vår kund kommer du få möjligheten att ha helhetsansvaret för bolagets reseräkningar och bli superuser i reseräkningssystemet. Du kommer även arbeta vid behvo stötta upp med leverantörsreskontra och kundreskontra samt vara delaktig vid bokslut och arbeta i ett team om 20 härliga och erfarna kollegor. Ansök redan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Hos vår kund erbjud du en högpresterande och delaktig kultur med chefer och ledare som arbetar för att du som medarbetare ska nå din fulla potential, uppmärksammas och få bra förutsättningar för att kunna prestera i din roll.
Uppdraget är ett vikariat på cirka ett år där du kommer arbeta på bolagets Shared Service Center och ingå i ett team om cirka 20 härliga och erfarna kollegor och rapportera till Manager Transaction Services Nordics.

Du erbjuds


* En möjlighet att utvecklas och vara en viktig funktion för ekonomiavdelningen som superuser i reseräkningssytemet
* Att få arbeta på ett shared service center och därmed ha många kollegor att samarbeta med och inspireras av
* Att arbeta för ett globalt bolag som är marknadsledande inom sin bransch


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
* Hantera och granska reseräkningar, utlägg i reseräkningssystemet


* Ansvara för återkoppling till verksamheten vid felaktiga/bristfälliga reseräkningar
* Underhålla behörigheter/attestnivåer i systemet
* Utbilda och supportera användare i reseräkningssystemet
* Hantera manuell utfakturering i Movex
* Vara delaktig vid bokslutsarbete, Periodiseringar
* Sköta rapportering till SCB


VI SÖKER DIG SOM
* Har högskoleexamen inom ekonomi


* Har upp till två års erfarenhet av reskontra samt reseräkningar, alternativt minst fem års erfarenhet om du saknar högskoleexamen
* Har goda kunskaper i Excel
* Talar svenska och engelska obehindrat då kontakter internt såväl som externt sker på dessa språk


Det är meriterande om du har arbetat i Movex samt har ett högt systemintresse.

Som person är du:


* Noggrann och ansvarstagande
* Serviceinriktad
* En lagspelare som samarbetar bra med dina kollegor
* Bra på att skapa goda relationer och kommunicera internt inom bolaget


Övrig information


* Start: Omgående, senast 9 nov
* Omfattning: Heltid, vikariat fram till sep 2021 med chans till förlängning
* Placering: Mölndal
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2020
  • Ansök senast: 29 november 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Redovisningsekonom | Vattenfall | Stockholm

Redovisningsekonom | Vattenfall | Stockholm

5 november 2024

5 november 2024