OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till att göra en direkt skillnad för miljontals människor och företag? Vår affär bygger på insamling och förädling av data och hur den kan användas för att hjälpa våra kunder att fatta intelligenta beslut. Våra medarbetare beskriver vår kultur som vänlig, professionell och där vi genom olika samarbeten utvecklas och uppmuntrar varandra att växa.
Som Accounting Assistant kliver du in i en roll med varierande arbetsuppgifter där ditt största fokus är på Order To Cash processen. Du arbetar med alla de 5 bolag som teamet ansvarar för, bolag både i Sverige, Norge och Danmark. Du arbetar med kundreskontran och hanterar samt utvecklar processen för kundinbetalningar. Du kommer att vara en del av månadsboksluten och ansvarig för avstämning av vissa balanskonton i bolagen. Det ingår även att vara behjälplig och stötta Ekonomichefen i olika frågor samt delta i utvecklingsprojekt. I den här rollen finns stora möjligheter att växa och ta ett större ansvar allteftersom!
Du blir en del av ett framgångsrikt företag med god stämning där du kommer att ingå i ett team om ytterligare 5 personer och rapporterar till Ekonomichefen i Sverige.
Praktisk information
Du kommer att tillhöra vårt Stockholmskontor men vi har en hybrid arbetsmodell som erbjduder flexibilitet mellan kontorsarbete och arbete på annan plats. Idag sitter vi vid Liljeholmskajen men till årskiftet kommer vi att flytta till en mer central adress. Startdatum för rollen är flexibelt men med fördel så snart som möjligt.
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som gillar struktur, tar ansvar, är kvalitetsmedvetenhet och bidrar till ett gott samarbetsklimat inom teamet och mot övriga delar av Accounting och Controlling i koncernen. För att du ska passa i rollen ser vi att du är en god kommunikatör, är flexibel och har förmågan att identifiera förbättringsmöjligheter och ta initiativ för att driva dessa framåt. Vidare stävar vi alltid efter ett prestigelöst förhållningssätt gentemot varandra och arbetsuppgifterna samt att alltid vara lösningsorienterade.
Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du uppfyller nedanstående:
- är utbildad inom redovisning.
- har goda kunskaper i Excel.
- har god förståelse för affärssystem och digitala flöden.
- har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Vad du kan förvänta dig av oss
Eftersom du har läst så här långt ner i annonsen gissar jag att du finner rollen ganska intressant, vad kul! Nu är det dags för oss att berätta lite om vad vi erbjuder dig mer än en utmanande och rolig roll att växa i.
Oavsett hur bra vi trivs på jobbet tycker vi att det är viktigt att det finns en balans mellan jobb och ledig tid, för att stötta det har vi en hybrid arbetsmodell som ger möjlighet att kombinera fördelarna med kontorsarbete och att arbete från andra platser och på så sätt få en bättre balans i livet. Inom Enento Group arbetar vi kontinuerligt med välmående och hälsa som förbättrar människors välbefinnande och bidrar till att våra anställda får de förutsättningar de behöver för att prestera när de är på jobbet och kunna koppla av när dagen är slut. Titta gärna på vår film längre ner i annonsen för att få en känsla av vilka vi är eller kika in på Instagram där vi finns under namnet @lifeatenento.
Ansökan / Om du vill veta mer
Vi vill se till att du som kandidat får en rättvis bedömning i en rekryteringsprocess där alla kandidater utvärderas på lika villkor, baserat på vad som är relevant för den nuvarande rollen.
Hur ser processen ut?
- Du skickar in din ansökan, innehållande ditt CV och svarar på några frågor i samband med att du skickar in din ansökan, där vi säkerställer de grundläggande kraven för rollen.
- Kandidater som uppfyller kraven kommer att bjudas in till ett kort digitalt möte med oss, där vi vill lära känna dig lite mer och berätta om oss och rollen.
- I nästa steg kommer du att bli inbjuden att göra ett kort test, där vi tittar på personlighet och potential, så att vi förstår din profil lite bättre. Testerna tar cirka 30 minuter att slutföra och du får feedback om dina resultat.
- De kandidater som har högst matchning till kompetensprofilen kommer att bjudas in till intervjuer där du träffar dels träffar rekryterande chef och HR.
- Den slutliga kandidaten kommer att bli ombedd att lämna in sina referenser och en bakgrundskontroll kommer genomföras (här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till.), innan ett erbjudande ges.
Du är varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Malin Ljungblad Åberg (malin.ljungblad.aberg@uc.se) om du har frågor om rollen eller processen.
På grund av semestertider kommer vi att börja gå igenom ansökningarna först efter sista ansökningsdag, så tänk på att det kan ta längre tid för oss att återkomma till dig.
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!
UC är Sveriges ledande leverantör av digitala företags- och
konsumentinformationstjänster. Sedan 1977 samlar vi in och omvandlar data
och information till analyserade datamodeller och insikter som används i
interaktioner mellan människor, företag och samhället i stort. Våra tjänster
hjälper både företag och konsumenter i deras dagliga beslutsprocesser, så
som finansiella processer och försäljnings- och marknadsföringsprocesser.
Vi hjälper många olika branscher, varav de största är bank- och finans,
småföretagare, detaljhandeln samt tjänstebranschen. UC är en del av det
nordiska företaget Enento Group som omsätter SEK 1,63 miljarder och har ca 450
medarbetare på åtta orter i Finland, Sverige, Norge och Danmark.