OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hedin MG Sweden startar upp som distributör i Sverige varumärket MG. MG har varit före sin tid sedan den Brittiska biltillverkaren startade produktion i Morris Garages 1924. Nu kan en ny generation välja en bil från detta ikoniska märke. Om designad, elektrisk och redo för framtiden. MG gör eldrift tillgänglig för alla. Den redan beprövade framgången för den 100% elektriska ZS EV och tillkännagivandet av ytterligare hållbara fordon under de kommande åren visar MG: s helhjärtade engagemang för elektrisk mobilitet. MG:s fordon är utformade med europeiska förare i åtanke; varumärket erbjuder hållbara, smarta, funktionella och attraktivt prissatta fordon. MG är utvecklat i företagets designstudio i Shanghai, i samarbete med vår avancerade designstudio i London. MG produceras i Kina och finns redan i flera europeiska länder.
ACCOUNTING ASSISTANT MG
Har du jobbat ett par år som ekonomiassistent och känner att du vill anta en ny utmaning och vara med på en rolig och spännande resa? Då vill vi hälsa dig välkommen till vårt nystartade företag, Hedin MG Sweden AB, inom Hedin Group-koncernen. Företaget har sikte på att lansera MG som ett helt nytt varumärke inom Hedin Bil och på den svenska marknaden. Tillsammans med Accounting Manager ska en ekonomiavdelning startas upp. Detta innebär att implementera systemstöd för kund- och leverantörsreskontra, upprätta rutiner för att hantera de dagliga rutinerna på en ekonomifunktion.
I uppdraget ingår bl a a att både upprätta rutiner för och ansvara för följande uppgifter:
Kundreskontra, inklusive fakturering, inbetalningar, påminnelsehantering och avstämningar
Leverantörsreskontra, inklusive hantering av inkommande fakturor, kontering, betalningar och avstämningar
Allmän support till verksamheten avseende kund- och leverantörsreskontra
Stötta med löpande redovisning
Hjälpa till och stötta i månads, kvartals- och årsredovisningar
Övriga uppgifter inom en ekonomiavdelning
Placering är på Hedin MG Swedens huvudkontor i Sisjön.
Om dig
Vi söker dig som har en YH-utbildning som ekonomiassistent eller liknande och som har minst 3 års erfarenhet av arbete på en ekonomifunktion.
Då bolaget ska starta upp behöver vi Din hjälp att upprätta rutiner och processer för kund- och leverantörsreskontra. Du behöver därför ha arbetat med både kund- och leverantörsreskontra och ha en förståelse för hela processen med betalningar, påminnelser, kontering och avstämning. Har du erfarenhet av elektronisk fakturahantering och både svenska och utländska leverantörsfakturor ser vi detta som en merit. Du är van att arbeta i en föränderlig verksamhet och är serviceinriktad och van att arbeta brett och självständigt.
Vi behöver dig som …
... vill vara med från början och påverka och sätta ramverk och processer
... är duktig på att upprätta rutiner och arbetssätt
... kan bidra till struktur i en föränderlig miljö
... har god service- och samarbetsförmåga
... vill arbeta affärsnära med den övriga verksamheten
Låter detta spännande och som nästa steg för dig? Då ska du ansöka redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23