Accounting Assistant till BONESUPPORT

Accounting Assistant till BONESUPPORT

Arbetsbeskrivning

I rollen som Accounting Assistent arbetar du med stort eget ansvar och samtidigt är du en del av en ekonomiavdelning där samarbete och service är en självklarhet. Du erbjuds en stimulerande arbetsplats där du utmanas dagligen. Här får du arbeta i en spännande och föränderlig företagskultur med internationella kontakter och kollegor från flera länder runt om i världen. Tjänsten är placerad på BONESUPPORTs huvudkontor i Lund och du blir en del av ett växande och innovativt företag som gör skillnad på riktigt. Detta är en rekrytering och tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Om BONESUPPORT

BONESUPPORT™ (Nasdaq Stockholm: BONEX) develops and commercializes innovative injectable bio-ceramic bone graft substitutes that remodel to the patient’s own bone and have the capability of eluting drugs. BONESUPPORT’s bone graft substitutes are based on the patented technology platform CERAMENT. The Company is conducting several clinical studies to further demonstrate the clinical and health economic benefits its products deliver and a Premarket approval filing with the FDA (USA) for CERAMENT G is planned in 2022. The company is based in Lund, Sweden, and the net sales amounted to SEK 181 million in 2020. Please visit www.bonesupport.com (http://www.bonesupport.com/) for more information.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter

Som Accounting Assistent erbjuds du en bred och varierad tjänst där du förväntas vara flexibel och hantera flera olika arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. Du ingår i en ekonomiavdelning och får ansvar för vissa delar men tillsammans arbetar ni för att bokslut och rapportering ska vara klart i tid. I rollen som Accouting Assistent blir du en viktig servicefunktion och eftersom tjänsten har många interna och externa kontaktytor där en hel del av kommunikationen sker på engelska känner du dig bekväm i det.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Löpande bokföring

Leverantörsreskontra

Bokföring av kundinbetalningar

Delaktig i kontroll av momsavstämningar

Koncerninterna bokningar

Kontroll av reseräkningar

Hantera bankkonton, betalningar och återrapporteringar

Supportera våra utländska servicepartners
samt customer service

Avstämningar i samband med månads-, kvartals- och årsbokslut

Vidareutveckling av processer och rutiner

Uppföljningar inom intern kontroll



Din Bakgrund

För att lyckas i rollen som Accounting Assistent har du minst 5-års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna i en internationell miljö. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt vana av att arbeta i ett större affärssystem, meriterande med erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV.

Vi söker dig som trivs i en bred roll med varierade arbetsuppgifter där du har en god förmåga att lyfta blicken och se vad som behöver göras. Du är kommunikativ och tar tag i problem för att komma vidare i ditt arbete. Andra viktiga egenskaper är din förmåga att planera samt att vara noggrann. För att passa i denna tjänst känner du dig trygg och säker i din redovisning och vill stanna långsiktigt i rollen som Accounting Assistent där du möts av utmaningar i en föränderlig arbetsvardag. Hos BONESUPPORT är det viktigt att trivas med att ge service åt andra i organisationen och att vara prestiglös samt tycka om att bidra till en trivsam och god stämning på arbetet.

Ansökan

I denna rekrytering har BONESUPPORT valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-09-24.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Titel: Accounting Assistant

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2021
  • Ansök senast: 24 september 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024