OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mycronic är ett företag i framkant av elektronikindustrin och skapar världsledande produktionsutrustning för elektronik- och bildskärmsprodukter. Deras unika produktionslösningar förverkligar innovationer och gör framtidens teknologi möjlig och deras teknologi används i alltifrån kraftfulla jetmotorer till pacemakers som räddar liv. Har du erfarenhet från en liknande roll inom leverantörsreskontra på ett internationellt bolag och vill arbeta i den absoluta framkanten av elektronikindustrin? Välkommen till Mycronic!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Mycronics räkning en Accounting Assistant. Uppdraget är på heltid med start enligt överenskommelse och sträcker sig under sju månader.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Mycronic. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Verifiera inkommande fakturor i deras elektroniska system för distrubtion och attest av fakturor
* Kontera omkostnadsfakturor
* Matcha lagerfakturor och utredningar relaterat till detta
* Bevaka förfallodatum
* Hantera påminnelser
VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet av leverantörsreskontra
- Har god system- och datavana
- Har erfarenhet av att jobba på internationellt bolag
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det vardagliga arbetet (meriterande om du även har goda kunskaper i tyska)
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Samarbetsvillig
- Självgående
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, 40h/v
* Placering: Täby
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Mycronic på deras hemsida: Mycronic
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231