Accounting Assistant till Nazar

Accounting Assistant till Nazar

Arbetsbeskrivning

Om NAZAR
Nazar Nordic AB bedriver resebyrå- och researrangörsverksamhet i Norden med fokus på lyxiga all inclusive resor till familjer. Nuvarande resmål är främst förlagda till sommarhalvåret med resor till Turkiet, Rhodos och Mallorca. Nazar tillhör TUI koncernen som är världens största reseföretag med 30 miljoner resenärer och 77 000 anställda. (http://Www.nazar.se)

I rollen som Accounting Assistant arbetar du med stort eget ansvar och samtidigt är du en del av en ekonomiavdelning där samarbete och service är en självklarhet. Du erbjuds en stimulerande arbetsplats där du utmanas dagligen. Här får du arbeta i en spännande bransch på ett företag med engagerade och positiva medarbetare. Tjänsten är placerad på Nazars fräscha och nyrenoverade huvudkontor i centrala Malmö nära tåg- och bussförbindelser. Nazar erbjuder sina anställda möjlighet till arbete hemifrån några dagar i veckan.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter
Som Accounting Assistant arbetar du i en bred och varierad tjänst där du förväntas vara flexibel och hantera flera olika arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. På ekonomiavdelningen är ni fyra medarbetare där du blir ansvarig för leverantörsfakturor och kundinbetalningar. I denna roll arbetar du också med löpande bokföring och är delaktig och stöttar dina kollegor i bokslutsarbetet. Du rapporterar till ekonomichefen. Som Accouting Assistant är du en viktig servicefunktion åt verksamheten och eftersom tjänsten har många interna och externa kontaktytor där en hel del av kommunikationen sker på engelska känner du dig bekväm i det.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Hantering av leverantörsregister och leverantörsfakturor (fakturahanteringssystem Ascendo)
- Bokföring av kundrelaterade in- och återbetalningar i bokningssystem GLINK (import av inbetalningsfiler, presentkortshantering, samt viss kundfakturering)
- Delaktig i bokslutsarbete såsom avstämningar av reskontrakonton
- Löpande bokföring såsom bokföring av reseräkningar, kostnadsutlägg, bankavgifter osv
- Daglig bankavstämning
- Stödfunktion till Holiday Center rörande kund- och bokningsrelaterade frågor
- Kontorsövergripande arbetsuppgifter såsom inköp av kontorsmaterial


Din Bakgrund
För att lyckas i rollen som Accounting Assistant har du cirka 5-års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna i en internationell företagskultur. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt god erfarenhet av arbete i affärssystem och med digitaliserade arbetsmoment. I denna tjänst kommer du arbeta i flera olika system i det dagliga arbetet.

Vi söker dig som trivs i en bred roll med varierade arbetsuppgifter där du har en god förmåga att lyfta blicken och se vad som behöver göras. Du är kommunikativ och tar tag i problem för att komma vidare i ditt arbete. Andra viktiga egenskaper är din förmåga att arbeta metodiskt samt att vara noggrann. För att passa i denna tjänst känner du dig trygg och säker i din redovisning och vill stanna långsiktigt i rollen som Accounting Assistant där du kommer få utmaningar i en föränderlig arbetsvardag. Hos Nazar är det viktigt att trivas med att ge service åt andra i organisationen samt vara prestigelös och tycka om att bidra till en trivsam och god stämning på arbetet.

Ansökan
I denna rekrytering har Nazar valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-06-16. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)



Titel: Accounting Assistant

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2022
  • Ansök senast: 16 juni 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


20 september 2024

20 september 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

20 september 2024

Projektekonom

Projektekonom

20 september 2024