Accounting & Business Controller till framgångsrika Amplio Rental

Accounting & Business Controller till framgångsrika Amplio Rental

Arbetsbeskrivning

Följ med oss på vår utvecklingsresa. Amplio Rental startade 2019 och idag är vi över 20 medarbetare. Nu har du chansen att bli en del av vårt team. Vi är ett bolag i stark tillväxt, med huvudkontor i Linköping och kunder över hela Europa. Amplio Rentals affärsidé bidrar till ett hållbarare samhälle genom att inspirera och möjliggöra ett mer hållbart användande och ägande av produkter.
Amplio Rental, erbjuder ett tjänstekoncept för att utveckla lönsam, hållbar tillväxt och genom nära samarbete med sina kunder öka affärsnyttan för såväl kundföretag som dess slutkunder. För att åstadkomma detta erbjuds en teknisk plattform och ett affärskoncept för bland annat lagerfinansiering samt kundfinansiering genom olika hyres- och finansieringslösningar. Affärssystemet driver innovation och digitalisering samt spetsar tjänsteinnehåll och ökar lönsamhet för kundföretagen.

Dina arbetsuppgifter:
Vårt tjänstekoncept (affärssystem och plattform) är navet i verksamheten och du arbetar med ”dina” marknader där du kommer ha operativt ansvar. Inom avdelning ser vi gärna att du axlar rollen som specialist inom något av områdena, redovisning, rapportering, ekonomi, controlling och, affärsstöd, med utgångspunkt från kunskap och intresse.
Som Accounting & Business Controller ansvarar du för den löpande redovisningen, in- och utbetalningar, avstämning av konton, upprättande av månads- och årsbokslut, moms- och skattedeklarationer. Du sköter även rapporteringen av ”dina” marknader och färdigställer årsredovisning och deklaration. Utöver accounting-delen får du även möjlighet att arbeta genom hela affärsprocessen med uppföljning och analys av affärer och kontrakt, portföljbevakning, rapportering samt prognos och budget. Du kommer också vara ett stöd i affären mot andra avdelningar.
Kravspecifikation
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi med inriktning redovisning och/eller controlling. Du har troligen 3-5 års relevant, arbetslivserfarenhet, gärna från redovisningsbyrå, och det är meriterande om du tidigare arbetat med internationella marknader, är flerspråkig eller har erfarenhet av leasingavtal.
Som person är du affärsorienterad, driven och har en god förmåga att prioritera och hålla tidsramar. Du är analytisk, strukturerad och noggrann. Du är proaktiv, ödmjuk och lyhörd i dina kontakter med andra. Du talar, skriver och förstår svenska och engelska obehindrat. Arbetet innebär täta kontakter med verksamheten och ställer höga krav på integritet och gott omdöme.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Då vi bedriver tillståndspliktig verksamhet i vissa länder, kommer vi begära utdrag ur belastningsregistret.
Vad vi erbjuder:
Vi är ett starkt växande företag med positiv anda, lång samlad erfarenhet och hög kompetens. Hos oss erbjuds du ett omväxlande och stimulerande arbete i internationell miljö där du har möjlighet att utvecklas under många år framåt. Vår företagskultur är entreprenörsdriven, organisationen är platt och du har möjlighet att medverka i vår fortsatta utveckling och tillväxt. Vi har en god stämning på jobbet och är lyhörda för varandras åsikter och idéer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amplio Rental AB Linköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2022
  • Ansök senast: 14 juni 2022

Postadress

Drottninggatan 23 1 TR
Linköping, 58225

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024