OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Rapide söker en ny medarbetare inom ekonomistyrning och bokföring till vårt servicekontor i Stockholm på heltid!
Är du intresserad av skönhetsbranschen, jobbar med löpande redovisning och drivs av ekonomiska resultat och strategi? Då vill vi träffa dig!
Rapide är ett svenskt skönhetsföretag som är specialiserade inom ögonbryn och fransar. Vi grundades 2013 i Katrineholm och har idag 17 stycken så kallade Brow Bars fördelat över sju städer i Sverige och har vårt huvudkontor i centrala Stockholm. 2021 släppte vi en helt ny produktlinje som vi säljer via vår egen E-com, hos återförsäljare som Åhléns samt i våra egna Brow Bars.
Vi söker nu ytterligare en medlem till vårt team som kommer att ansvara för att optimera och utveckla vår löpande redovisning samt rapportering och analysering av våra ekonomiska rapporter. Tillsammans med CEO hjälper du till med att säkerställa, optimera och utveckla vår budgetering, försäljning, rapporter för att uppnå uppsatta KPIer för företaget.
Du kommer även att ansvara för..
- Rapides årsredovisning tillsammans med CEO
- Ansvara för löpande fakturering och leverantörsfakturor
- Ansvara och utveckla lönsamheten tillsammans med CEO
- Driva och leda egna utvecklingsprojekt inom ditt område
- Veckovis, månadsvis samt kvartalsvis rapportering tillsammans med CEO
Vi ser helst att du..
- Har studerat en relevant utbildning
- Har minst 5 års samlad erfarenhet av en liknande roll (jobb, praktik, frilans)
- Har ett personligt intresse av skönhet
- Van att driva egna projekt och trivs i att ta ägandeskap
- Har ett öga för detaljer, är analytisk och noggrann
- Drivs av resultat och gillar att jobba med strategier
Vad du kan förvänta dig av oss..
- En helt ny roll i företaget där du får vara med och påverka och forma den efter Rapides tillväxtresa
- Vara en del av en resa för ett företag i skönhetsbranschen i en intensiv expansionsfas
- Bli medlem i ett team som har högt i tak och kul på jobbet
- Flexibla arbetstider och möjlighet att jobba delvis på distans
Tjänsten är på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning innan tjänsten övergår i en tillsvidareanställning. Tjänsten är baserad på vårt kontor på Upplandsgatan 14 i Stockholm men går att delvis utföra på distans enligt överenskommelse.
Ansökningar tas in löpande med målet att tillsätta rollen till 1 oktober 2023.