OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom koncernen finns över 4 000 hotell med en lösning för både affärs- och fritidsresenären i alla marknadssegment, från budget- till lyxhotell.Mer information hittar du på www.accorhotels.com I Sverige finns drygt 210 anställda och den svenska verksamheten omsätter drygt 260 Mkr.Accor Hotels Scandinavia behöver nu anställa en Accounting Manager till huvudkontoret, beläget i Liljeholmen, Stockholm. Ekonomiavdelningen består av åtta personer som ansvarar för den svenska verksamhetens redovisning, controlling och rapportering.Du kommer att ha en nyckelroll inom avdelningen och dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer att innefatta: .redovisning, bokslut, budget och rapportering . rapportering till moderbolaget i Frankrike samt internt . årsredovisning och deklaration . systemansvarig för Scala . utveckla processer och arbetssätt för att föra ekonomiavdelningen framåt mot uppsatta mål . driva diverse projekt inom avdelningen Du arbetar med kvalitetssäkring och deltar i ett kontinuerligt förbättrings- och utvecklingsarbete för att effektivisera metoder och verktyg.Arbetet innebär en stor kontaktyta ut mot hotellen, för kommunikation kring, och analys av hotellens ekonomiska resultat. Vi tror att du är civilekonom eller motsvarande.Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt med bokslut, rapportering och ekonomiska analyser i minst 3-5 år, gärna i ett internationellt företag.Du har även erfarenhet av olika ekonomi- och affärssystem och ett generellt systemintresse.Då engelska är koncernspråket har du mycket goda kunskaper inom engelska. Som person är du redovisningsinriktad och noggrann samtidigt som du är analytisk och affärsmässig.Vidare är du självständig, drivande och engagerad i ditt arbete.Du är flexibel och har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Som anställd hos Accor erbjuds du omväxlande och stimulerande arbetsuppgifter i ett internationellt och växande företag där det råder mycket god stämning. Rekryteringsprocessen kommer att ske löpande. Prodiem AB är ett expansivt och framgångsrikt rekryterings- och konsultföretag specialiserade inom ekonomi- och löneområdet.Våra tre verksamhetsområden är: konsulter, rekrytering och outsourcing.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134