OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Accounting Manager till företag inom skolbranschen
Har du minst 2 års erfarenhet av arbete som Accounting Manager, gymnasieutbildning och goda kunskaper i svenska och engelska? Skulle du också beskriva dig som självgående, effektiv och noggrann? Då har vi på Randstad nästa uppdrag för dig! Med start den 1 mars söker vi nu en positiv Accounting Manager på deltid till vår kund i centrala Eskilstuna.
Uppdragsgivare: Randstad
Ort: Eskilstuna
Omfattning: Deltid 60-80%. Start 1 mars och 3 månader (med goda chanser till förlängning).
Arbetsbeskrivning:
I attraktiva lokaler i centrala Eskilstuna sitter du tillsammans med trevliga kollegor i ett öppet kontorslandskap. Här jobbar du huvudsakligen med;
• anläggningsregister och avskrivningar, kund och leverantörsreskontra.
• löpande redovisning, månads-, kvartals och årsbokslut.
• bankbetalningar och kassaflödeshantering, moms och skattedeklarationer.
Kvalifikationer:
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha;
• minst 2 års erfarenhet som Accounting Manager eller motsvarande.
• gymnasieutbildning och goda kunskaper i såväl svenska som engelska.
• generell systemvana och goda färdigheter i Excel där du dels kan skapa egna dokument men också fylla i befintliga.
För den här tjänsten ser vi gärna att du är självgående och aktivt driver ditt arbete framåt. Visst är du effektiv i det du gör men utan att för den delens skull tumma på noggrannhet och kvalitet. Är du dessutom lösningsorienterad med en positiv inställning så kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.
Plus (men inte krav) är om du har yrkeshögskole- eller akademisk utbildning. Erfarenhet väger dock tyngre.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-03-21. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kim Flemström | kim.flemstrom@randstad.se [ mailto:kim.flemstrom@randstad.se ] | eller Josefin Andersson | josefin.andersson@randstad.se [ mailto:josefin.andersson@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström