Accounting Manager till Specsavers

Accounting Manager till Specsavers

Arbetsbeskrivning

Nu har du en fantastisk möjlighet att ta nästa steg i karriären som Accounting Manager hos Specsavers! Vi söker dig som har en stark bakgrund inom redovisning, är bra på att strukturera och prioritera arbetsuppgifter samt drivs av att leda och utveckla team!

Arbetsbeskrivning

I rollen som Accounting Manager har du en central roll i Specsavers Finance team som består av cirka tjugo personer. Inom Finans finns ett Shared Service Center som hanterar redovisning och rapportering för Specsavers butiker, där du och ditt team ingår. Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå i:

• Leda det dagliga arbetet i redovisningsteamet som består av dig själv och ytterligare sex medarbetare
• Säkerställa kvaliteten i redovisningen och vara bollplank internt inom redovisnings- och moms/skattefrågor
• Stötta våra butikspartners i diverse redovisningsrelaterade frågor
• Vara med och driva utveckling och förbättring av arbetssätt, processer och system
• Stötta, utmana och coacha medarbetarna i teamet i deras utveckling
• Med ett strategiskt mindset, prioritera, hantera och eskalera frågeställningar, arbetsuppgifter och projekt

Du rapporterar direkt till Head of Finance och medarbetarna i redovisningsteamet rapporterar till dig. Övriga kontaktytor i organisationen där du har nära samarbete är Controller teamet och Payroll teamet som även de är en del av Shared Service Centret, samt teamet som hanterar redovisning och rapportering för Specsavers moderbolag.

Vem är du?

Du som söker har en relevant akademisk utbildning och en stark bakgrund inom redovisning. Det är även meriterande om du har en bakgrund från konsult- och revisionsbyrå. Vidare ser vi att du är en trygg och stabil person som har en stark ledarförmåga och tycker att det är roligt att utveckla och leda team. Vi tror också att det är viktigt att du är en person som snabbt kan sätta dig in i nya frågeställningar och göra en bedömning om du eller teamet kan hantera det, eller om ni behöver ta hjälp. För att trivas i rollen uppskattar du en dynamisk och föränderlig miljö med en trevlig, familjär stämning där man arbetar tight tillsammans och stöttar varandra!

Du erbjuds

En spännande och utvecklande roll i ett bolag med en positiv och familjär atmosfär, som arbetar för att göra ögonhälsotjänster lättillgängliga för alla! Hos oss kommer du att arbeta nära engagerade kollegor, där en öppen och ärlig dialog bidrar till ömsesidig utveckling på en arbetsplats med en stark unik familjekultur.

Dessutom erbjuder på Specsavers dig:

• Ett arbete i världens största familjeägda optikkedja med en unik familjekänsla och laganda.
• Vi erbjuder lön och bonus som matchar dina kvalifikationer samt förmåner som t ex. friskvårdsbidrag, förmånliga priser på glasögon samt prenumeration av hälsoappen Headspace, för att nämna några. Vi omfattas givetvis också av kollektivavtal.
• Vi vill att du själv ska fortsätta att utvecklas, vi erbjuder bl a kompetensutveckling via vår app Green Point, men även via andra kanaler så som interna utbildningar och en egen personlig utvecklingsplan.

Om Specsavers

Sveriges arbetsplats nr 1 bland optikföretagen

Specsavers är idag världens största privatägda optikkedja med butiker och kontor i 11 länder. Våra över 40 000 engagerade medarbetare arbetar tillsammans varje dag för att tillhandahålla ögon- och hörseltjänster till över 38 miljoner kunder världen över. Specsavers etablerades i Sverige 2004 och är nu marknadsledande med 118 butiker i hela landet.

Här på Specsavers är vi mycket måna om att alla ska ha lika möjligheter att utvecklas, oavsett vad de har för mål. Det beror på att vi alla är olika – precis som våra kunder. Vi behandlar alla rättvist. Vi skapar en miljö där alla kan vara som de är. Det är alla vi som jobbar här som gör Specsavers till en ännu bättre arbetsplats.

Våra medarbetare är den viktigaste byggstenen i vår verksamhet och därför fokuserar vi mycket på allas välmående. Vi värdesätter mångfald och lever efter principen att behandla varandra som vi själva vill bli behandlade. För att leva upp till den principen frågar vi varje år våra medarbetare hur de upplever sin arbetsplats. Vi är stolta över att vara bland de 10 bästa arbetsplatserna i Sverige och nr 1 bland optikföretagen, baserat på våra medarbetares svar.

Din ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Specsavers med Jurek Recruitment & Consulting. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner på malin.hellner@jurek.se eller 076-002 69 61.

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2023
  • Ansök senast: 17 november 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Accounting Manager

20 december 2024

20 december 2024