OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group och våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en helt eller delvis outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 370 medarbetare och i koncernen närmare 2 500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 10 stycken lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs främst av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.
Accountor växer i en rasande fart och med en utökad efterfrågan på våra tjänster behöver vi nu se oss om efter en kundansvarig redovisningskonsult till vårt fina kontor i Lund!
Att jobba som redovisningskonsult hos oss betyder att bli del av ett tajt team på fyra personer som alla drivs av att leverera de bästa tjänsterna och samtidigt utveckla varandra att bli bättre! Som kundansvarig är du ansiktet utåt mot, och ansvarar för, ett antal, främst mindre, bolag i olika branscher och du blir en viktig nyckelperson som hjälper kunderna att utveckla sina affärer genom konsultation, rådgivning och praktiskt ekonomiarbete.
Dina främsta arbetsområden och arbetsuppgifter:
- Ekonomisk konsultation och rådgivning
- Praktiskt ekonomiarbete såsom rapportering, bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer
- Vårda och utveckla kundrelationer
- Utveckling av såväl processer, arbetsrutiner och tjänster
- Stötta och handleda mer juniora konsulter
Även om du kommer att driva mycket av ditt arbete självständigt präglas vår kultur av teamarbete och där du till din hjälp har en närvarande chef samt kollegor inom organisationen med kvalificerad kompetens inom bl.a. skatt, redovisning och lön för att kunna stötta dig i ditt uppdrag. Trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat, låg personalomsättning och trevliga atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet.
Därutöver erbjuder vi dig att:
- Genom vår egen akademi ”Accountor Academy” se till att du ständigt vidareutbildas och utvecklas i din profession och kompetens.
- Kostnadsfritt bli Srf auktoriserad redovisningskonsult för att stärka dig i din position på marknaden.
- Bli en del av en vänlig och generös arbetsplats med fokus på medarbetarnöjdhet och gemenskap!
För att trivas i rollen tror vi att du är:
- Noggrann då det är viktigt att det blir rätt från början.
- Ansvarstagande och strukturerad med förmågan att prioritera då du arbetar självständigt och med parallella uppdrag.
- Social och lyhörd, tycker om att ha kontakt med olika typer av människor och att det är givande och kul att leverera god service.
Kvalifikationer
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med redovisning
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Erfarenhet av att självständigt arbeta med bokslut, årsredovisning och inkomstdeklarationer
- Meriterande med bakgrund inom konsultbranschen
Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor och bolaget har en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
På kontoret i Lund jobbar sammanlagt fyra personer inom redovisning. Lokalerna vi sitter i är ljusa och trevliga och kontoret är centralt beläget med närhet till affärer, restauranger, buss, tågförbindelser, gym och natur.
Välkommen med din ansökan!
Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 31 december 2016. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju från mitten på december. Vid eventuella frågor kontakta Accountors rekryterare Frida, 010 – 161 38 62
Annons
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Dynér
Nina Sigurdsson
Kristin Annerstedt
Josefin Gustafsson
Gunilla Lindskog Andersson
Lotta Fylking
Jonna Rickard Lindberg
Jonna Lindberg
Katarina Brygiewicz