OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group och våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en helt eller delvis outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 340 medarbetare och i koncernen närmare 2 500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 9 stycken lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs främst av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.
Accountor har siktet inställt på att växa starkt i Uppsala de närmaste åren och vi söker nu ytterligare en medarbetare som vill vara med och skapa detta tillsammans med oss. Vi söker en affärsinriktad kundansvarig som drivs av att arbeta med kvalificerad rådgivning och göra våra kunder mer framgångsrika i företagandets olika faser.
Som kundansvarig har du fullt ansvar för leverans och kvalitet i kunduppdragen och ansvarar även för fakturering, ekonomisk uppföljning och att verka för ökad lönsamhet i uppdragen. I rollen ingår även ansvar för uppdragsledning vilket innebär att du planerar kunduppdraget och handleder kollegor i det praktiska redovisningsarbetet. Stort fokus ligger på att vårda och utveckla kundrelationen genom att identifiera nya affärsmöjligheter och att arbeta med systematisk kundvård.
Som i alla konsultroller definieras arbetssättet av proaktivitet, kundkontakt och affärsmässighet, allt för att både säkra kundnöjdheten och en god kvalité. Utöver det söker vi en person som har intresse att driva förändringsarbete inom digitaliseringen som både Accountor och hela branschen står inför
Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter
- Kvalificerad rådgivning inom området redovisning och rapportering
- Månads- och kvartalsrapportering
- Årsbokslutsarbete samt upprättande av årsredovisning samt inkomstdeklarationer
- Arbete med analyser och rapporteringar enligt relevanta regelverk, IFRS samt K2 och K3
- Ansvara för att arbetet sker i enlighet med ställda kvalitetskrav
Det här passar dig som vill ha ett nära samarbete med kollegor, som uppskattar en prestigelös miljö och samtidigt ha ett större bolags kompetens och styrka i ryggen. Dessutom blev Accountor nyss utsedda till ett Karriärföretag 2017, tack vare sitt fokus på medarbetares välmående och utveckling.
För att trivas i rollen tror vi att du är:
- Utåtriktad, resultatorienterad, prestigelös och van att ta egna initiativ
- Kommunikativ då du löpande för en dialog med kunden och övriga i teamet
- Proaktiv då du ansvarar för utveckling av kunduppdragen och en ökad effektivisering/ digitalisering
- Förtroendeingivande med god förmåga att strukturera och planera arbetet
- Lösningsfokuserad med förmågan och viljan att lösa kundens frågeställningar
Kvalifikationer
- Erfarenhet från konsultverksamhet inom redovisning el. revision och tidigare kundansvar
- Auktoriserad redovisningskonsult eller motsv. kvalifikationer
- Mycket goda kunskaper inom redovisning och beskattning
- Goda kunskaper om K2 och K3 regelverken och grundläggande kunskaper inom koncernredovisning och IFRS
- Erfarenhet av mindre noterade bolag
- Meriterande med kompetens gällande uppskjuten skatt, underskott och finansiering
- Meriterande med erfarenhet av Life Science/Biotech-branschen
Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor och där bolaget har en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Uppsalakontoret ligger i trevliga lokaler, centralt i Uppsala. Välkommen med din ansökan!
Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 31 januari 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju efter julhelgerna. Vid eventuella frågor kontakta Accountors rekryterare Frida, 010 – 161 38 62
annons
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Dynér
Nina Sigurdsson
Kristin Annerstedt
Josefin Gustafsson
Gunilla Lindskog Andersson
Lotta Fylking
Jonna Rickard Lindberg
Jonna Lindberg
Katarina Brygiewicz