OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group och våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en helt eller delvis outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi omkring 340 medarbetare och i koncernen närmare 2 500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 9 stycken lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs främst av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.
Vill du vara med i vår nya stora satsning med syfte att förbättra våra kunders välmående och samtidigt få möjligheten att vara med på resan att bygga upp en ny KAM-organisation!?
Accountor expansion och starka tillväxtplaner har bidragit till att vi nu beslutat att ta våra kunders välmående ytterligare en nivå genom att investera och bygga ett helt nytt team dedikerad till uppgiften - att sätta våra kunder främst. Att påbörja din resa hos oss innebär att ingå i ett team bestående av ca 5 personer som på olika orter runt om i landet tillsammans vill skapa det bästa för våra kunder och Accountors fortsatta framgång. Jobbet som KAM på Accountor innebär en varierande och utåtriktat roll med fokus att sätta sig in i kundens behov med syfte att minska kundtapp, öka kundnöjdheten och erbjuda Accountors tjänster för att driva affären framåt. Du ansvarar för ca 100 kunder och där vi tror att framgång nås med ett relationsbyggande och lösningsfokuserad förhållningsätt.
Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter:
- Löpande ansvara för att säkerställa kunders välmående och nöjdhet med Accountor som leverantör.
- Underhålla kundrelationer via möten, telefon och mejl.
- Merförsäljning på befintliga kunder.
- Omsättning- och resultatansvar via uppföljning och benchmarking av kundavtal, prognoser och budgetar.
- Ansvarig för avtal, prissättning och omförhandlingar.
- Att vara uppdaterad om både kundens behov samt Accountors produktportfölj och erbjudanden.
Rollen innebär stora kontaktytor och där du som spindel i nätet mellan de olika interna avdelningarna blir en viktig nyckelperson, som genom nyfikenhet och intresse har insyn i både Accountors tjänsteutbud och kundernas behov. Att känna stolthet över vår produkt och samtidigt vara inriktad på kundnyttan är det som ytterligare kommer att lägga grunden till att lyckas.
För att trivas i rollen tror vi att du är:
- Relationsbyggare som tycker om att ha kontakt med olika typer av människor och att det är givande och kul att leverera god service.
- Förtroendeingivande och känner trygghet till din egen förmåga
- Metodisk och systematisk då du jobbar med parallella uppdrag och kunder
- Självgående och initiativtagande då du driver mycket av ditt arbete efter eget huvud
- Lösningsfokuserad då mycket av ditt uppdrag ligger i att sätta dig in i kundens behov och föreslå förbättringar.
Därutöver tror vi att det är viktigt att du trivs med oss och vår arbetskultur, för trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat, låg personalomsättning och trevlig atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet och är även stolta över att ha blivit utsedda till Karriärföretag 2017 som ett bevis på vårt fokus på våra anställdas välmående och utveckling!
Kvalifikationer
- Högskoleexamen eller likvärdigt
- Minst 10 års arbetslivserfarenhet och relevant vana att arbeta kundutvecklande
- Erfarenhet från ekonomi-, lön- eller revisionsbranschen
- Förståelse för konsult- och tjänstesektorn arbetssätt och affärsmodell
- Möjlighet till 1-2resdag/v.
Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor, där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm. Vi tillämpar sex månaders provanställning samt fast lön.
Välkommen med din ansökan!
Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 16 januari 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju efter julhelgerna. Vid eventuella frågor kontakta Accountors ansvariga rekryterare Frida på: 010 – 161 38 62
annons
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Dynér
Nina Sigurdsson
Kristin Annerstedt
Josefin Gustafsson
Gunilla Lindskog Andersson
Lotta Fylking
Jonna Rickard Lindberg
Jonna Lindberg
Katarina Brygiewicz