OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet inom ekonomi och förstår ekonomiska flöden samt olika områden inom redovisning? Trivs du med att arbeta nyfiket och hjälpsamt i ett snabbt tempo tillsammans med ett glatt och härligt team? Nu behöver vår ekonomiavdelning en ekonomiassistent som vill vara med på vår tillväxtresa och omställning mot hållbar energi.
Om rollen:
Hos oss på KP får du 6 kollegor som tillsammans strävar efter att utföra arbetsuppgifter efter våra värderingar: enkelhet, passion och tillsammans. Som ekonomiassistent på KP bidrar du med att hjälpa dina kollegor och hela organisationen genom att underlätta, utveckla befintliga rutiner och säkerställa att de följs av företagets anställda.
Ansvarsområden:
- Hantering av leverantörsreskontra inklusive matchning av varufakturor mot inköpsorder.
- Betalning av leverantörsfakturor.
- Bokföring av kundinbetalningar.
- Besvara frågor från organisationen och externa parter i form av hantering via gemensam mailinkorg.
- Fakturering av distributionsaffären, vidarefakturering av kostnader och förstudier.
- Hantering av returer och reklamationer.
- Delaktig i uppföljning av sena betalare.
- Stängning av leverantörsreskontran samt periodisering av leverantörsfakturor.
Rollen rapporterar till Chief Financial Officer, och utgår från KPs huvudkontor i Västerås med möjlighet till distansarbete. Du erbjuds en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders prövotid.
Vi söker:
Vi söker dig som vill och är öppen för att lära dig mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor med ett framåtriktat fokus på en hållbar framtid. Därför är det viktigt med en positiv inställning till förändringar. Att hjälpa dina kollegor och vara serviceminded ligger dig varmt om hjärtat, och därför värnar du om att ha goda, produktiva och trevliga relationer på arbetsplatsen. Som person är du social, uppgiftsorienterad och har förmåga att vara flexibel, noggrann och analytisk i ditt arbete.
Dina kvalifikationer:
- Minst gymnasial utbildning med inriktning ekonomi
- +1 års erfarenhet av leverantörsreskontra och liknande uppgifter
- Mycket goda kunskaper inom Officepaketet (Excel)
- Meriterande med tidigare erfarenhet av Sage eller Palette
- Flytande i tal och skrift på svenska samt engelska
KP är Sveriges ledande distributör inom solenergi, laddinfrastruktur och energilagring och en del av OKQ8-koncernen. Vi levererar produkter och system till hundratals återförsäljare i Norden. Vi tillhandahåller därtill ett omfattande utbud av signifikanta tjänster såsom digitala verktyg, projekteringsassistans, utbildningar, installation-as-a-service och teknisk support. Genom KP:s uttalade fokus på logistik-, transport- och lagerprocesser tillses snabba leveranser med god leveransprecision av både enskilda produkter såväl som av kompletta system.
Vi har en tydlig vision att forma morgondagens samhälle genom att leverera hållbar energi idag – För dig, för vår planet och för nästa generation. KPs uppdrag är att hjälpa energibranschen att accelerera omställningen genom att leverera avancerade produkter och tjänster på ett enkelt och pålitligt sätt. Vi möjliggör detta genom vår tydliga kundcentrering, våra agila arbetssätt och att varje dag verka efter våra värderingar; Passion - Vi har passion för vad vi gör och för att det har betydelse på riktigt, Enkelhet - Vi strävar efter att förenkla i allt vi gör, Tillsammans - Vi testar nytt och lär oss tillsammans. Därför blir vi snabbare, modigare och skapar större värde.
Vad vi erbjuder dig:
Hos oss blir du en del av en tillväxtbransch där du får lära dig att arbeta mer agilt och ta beslut. Du får arbeta med engagerade kollegor som brinner för den hållbara utvecklingen lika mycket som du gör. Du kommer få möjlighet att utveckla dig själv inom rollen och vara med och forma vårt företags framtid och varumärke. Du erbjuds även flertalet förmåner i form av bland annat tjänstepension, ersättning vid föräldraledighet, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag mm.
Varmt välkommen till oss!