OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill leda utvecklingen i branschen genom att driva förändring och arbetar aktivt för att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa!
Shared Service inom OKQ8 genomgår en transformationsresa med fokus på att skapa en högre grad av automatiserade och digitaliserade processer. Vill du vara en del av denna resa och samtidigt tillhöra ett glatt, öppet, hjälpsamt och engagerat team?
Hos oss på OKQ8 i teamet Accounts Payable blir du en del av ett team på 17 medarbetare. Accounts Payable tillhör avdelningen Shared Service. På kontoret i Västerås jobbar 55 medarbetare.
Ansvarsområden:
- Utveckla och effektivisera rutiner och processer som del i Shared Service transformationsresa till en mer automatiserad och digitaliserad verksamhet
- Löpande leverantörsreskontraarbete såsom kontering av omkostnadsfakturor
- Fakturamatchning
- Leverantörsbetalningar
- Avstämning av leverantörsreskontrakonton
- Uppföljning
- Besvara frågor från kollegor och kunder i form av hantering av gemensam mailkorg och gemensamt grupptelefonnummer
- Säkerställa att arbetsuppgifterna håller hög nivå och sköts enligt lagkrav och god redovisningssed
Vi söker
Vi söker dig som är öppen, kommunikativ och har en positiv inställning till förändringar. Du har erfarenhet av utveckling av arbetssätt och processer. Du trivs med att arbeta i team men kan också arbeta självständigt. Tillsammans med övriga i teamet tar du ett gemensamt ansvar för leverans enligt tidplan mot kunden. Vidare har du förmåga att vara flexibel, noggrann och analytisk och kan leverera arbetsuppgifter mot deadlines som ofta innebär att du behöver prioritera bland dina uppgifter.
Kvalifikationer:
- Högskoleexamen eller motsvarande inom ekonomi
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i ett bolag/funktion som genomgått en transformation av arbetssätt och processer
- Erfarenhet av process- och automatiseringsoptimering
- Goda kunskaper inom Officepaketet
- Meriterande med erfarenhet av Microsoft Dynamics AX
Du erbjuds en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning.
Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdatum är 2023-02-17.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Tingström, Group Manager Accounts Payable, på tel. 070–168 07 86 eller via e-post cecilia.tingstrom@okq8.se För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Carl von Hofsten, HR Business Partner, på tel. 072-170 95 92 eller via e-post carl.vonhofsten@okq8.se
Varmt välkommen med din ansökan!
OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.
Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Därför arbetar vi fokuserat med fyra områden för att såväl attrahera som behålla medarbetare.
- Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.
- Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.
- Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.
- Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.