Accounts Assistant till OKQ8, visstidsanställning

Accounts Assistant till OKQ8, visstidsanställning

Arbetsbeskrivning

Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar om tio år behöver vår affär förändras i grunden. Vi förstår det och omställningen till fossilfrihet har börjat. Vi vill leda den transformationen och hjälpa våra kunder att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid!

Vi söker just nu en ambitiös redovisningsassistent till gruppen Accounting Franchise & Associations. Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med placering hos Shared Service i Västerås.

Avdelningen erbjuder redovisningstjänster till franchiseägda stationer och föreningar inom OKQ8. Genom digitala lösningar hjälper vi våra kunder med löpande redovisning, reskontra, bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer samt konsultationer.

I rollen som redovisningsassistent varierar arbetsuppgifterna från arbete med kund- och leverantörsreskontra och löpande bokföring till delar av månadsrapporter och bokslut. I rollen ingår även att säkerställa att redovisningen sköts enligt lagkrav och god redovisningssed.

Vi söker

För att lyckas i rollen vill vi att du är kundfokuserad med en naturlig känsla för att utveckla och behålla goda relationer mot såväl kunder som kollegor. Du trivs med att arbeta standardiserat med ett strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att navigera i ekonomisystem och har goda kunskaper i Excel. Vidare motiveras du av att arbeta mot tidplaner och har lätt för att kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och som person är du ambitiös, noggrann och positiv.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarande. Har du dessutom erfarenhet av Microsoft Dynamics AX ser vi det som meriterande.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Erika Tejne via erika.tejne@okq8.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR Business Partner Teresia Schönberg via teresia.schonberg@OKQ8.se.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi arbetar med löpande urval, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder

Till rätt kandidat kan vi erbjuda en spännande tjänst där du får möjlighet att påverka både din egen roll samt organisationens arbetssätt och rutiner.

Verksamheten bedrivs i moderna, trevliga lokaler som är centralt belägna i Västerås med endast 5 minuters promenad från tågstationen.

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Därför arbetar vi fokuserat med fyra områden för att såväl attrahera som behålla medarbetare.

- Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.
- Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.
- Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.
- Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2020
  • Ansök senast: 5 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


20 december 2024

18 december 2024

Ekonomi-/redovisningsassistent

Ekonomi-/redovisningsassistent

17 december 2024

Junior redovisningsekonom

11 december 2024