Accounts Payable /Accounts Receivable Accountant to large oil company

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Vi söker en junior ekonomiassistent som kommer att arbeta inom delar av leverantörsreskontra. Uppdraget påbörjas omgående och pågår i ca 3 månader. Du kommer att avlasta ekonomiavdelningen varför det krävs att du snabbt kan sätta dig in i uppgifterna.

Arbetsbeskrivning

The role of the AP/AR Accountant Nordic Shared Services is, together with the other accountants in the Nordic Shared Services team, responsible for Accounts Payable and Accounts Receivable for companies in the Nordic region. The main tasks include – but are not limited to- handling of supplier invoices, ensuring timely and accurate payment, issuing manual sales invoices and processing customer payments in compliance with all legislation, policies and procedures. The emphasize lays on Accounts Payable tasks, with approximately 70% of the time spend to these tasks.

Essential Responsibilities and Duties:

• Processing of supplier invoices and manual customer invoices, ensuring proper coding, invoice approval and timeliness.
• Setup of new suppliers/customers including payment terms and banking information.
• Timely payment of invoices and other payments as – requested by members of the Nordic Accounting Team.
• Resolve processing issues with other internal departments including General Accounting, Purchasing and other Finance team members (i.e. coding issues, closed accounts etc.)
• Ensure the timely Month End closing of AR & AP.
• Support local sales administration with invoice issues.
• Process bank transactions and reconcile bank accounts.
• Reconcile assigned General Ledger accounts.
• Perform other related duties as assigned.


Vem är du?

To be a good fit for this position we think that you have an education within the accounting area, as well as practical experience from Accounts Payable and Receivable. Work experience from a Shared Service Center is considered a plus.

Requires:

• Strong computer skills including high proficiency with Microsoft Office.
• Strong working knowledge of accounting and invoice work flow. Previous experience from JDE is considered a plus.
• Native Swedish speaker with excellent communication skills in English.
• Must be detail oriented and comfortable working in fast-paced and rapidly changing environment. Likes to contribute with new ideas and work pro-actively and problem-solving.
• Must be an excellent team member and be able to communicate across all levels of the organization.
• Must be able to work independently with a high degree of accuracy.
• Ability to manage multiple priorities and achieve deadlines. Open-minded and used to work in an international environment.


Vem är du?

Vi söker dig som antingen har ett något års erfarenhet inom leverantörsreskontra eller så är du nyutexaminerad från universitetsstudier inom ekonomi. Du behöver ha grundläggande kunskaper om redovisning. Vidare krävs att du talar och skriver både engelska och svenska då det är ett internationellt bolag med både utländska och svenska kunder.

För att lyckas hos vår kund är det viktigt att du är mycket noggrann, hjälpsam och prestigelös till din natur. Du är lättlärd, effektiv och framåt, det är viktigt att du vågar fråga när det behövs. Vidare trivs du i sociala sammanhang, har lätt för att skapa kontakter och tycker om att arbeta i team.



Du erbjuds

Vår kund har ett tillfälligt behov av en snabblärd resurs som ska avlasta ekonomiavdelningen under en arbetstopp. Uppdraget startar omgående och kommer att pågå i ca 3 månader initialt, men det finns chans till förlängning. Vår kund sitter i trevliga lokaler i Johanneshov, strax söder som Stockholm city.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thomas Eklöf via mail: thomas.eklof@jurekbemanning.se

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurekbemanning.se. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.


Du erbjuds

If you are the right fit for us, you will be offered an excellent opportunity to be a part of a high performing team in an exciting and international environment. The office is located in Johanneshov, Stockholm.

In this recruitment we are cooperating with Jurek Rekrytering & Bemanning. For further information, don’t hesitate to contact Recruitment Consultant Thomas Eklöf, at thomas.eklof@jurekbemanning.se

Please register your application written in English via our website www.jurekbemanning.se as soon as possible.


Om företaget

urek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Om företaget

Our client is a oil company who is specialised within oil applications – they use oil to create sustainable value. Within their field of specialisation, they are a world leader. With 950 employee they maintain production facilities in Europe and South America and have offices in more than 30 countries. All this generates approximately € 2.2 billion in turnover. They collaborate with their customers to continuously improve their products and processes through the unique properties of our specialty oils. That’s what they call – Taking oil further.

Start:

As soon as possible. We are looking for candidates without any period of notice.

Start:

Omgående

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 3 augusti 2015

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


21 november 2024