Accounts Payable Coordinator

Accounts Payable Coordinator

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

IAC har outsourcat sin Accounts Payable till eget shared business center I Indien där man hanterar fakturor för vår största svenska fabrik. Som koordinator för Accounts Payable ansvarar du som huvudkontakt för att medverka i veckomöten och genomgång av KPI´er och för att medverka till lösning av fakturarelaterade problem. Du är den som tar problem vidare för att säkerställa dess lösning och behöver då samarbeta med andra funktioner såsom inköpsavdelning och godsmottagning. Du är också ansvarig för att säkerställa betalningar för alla 3 svenska fabriker.

Du ingår i ekonomiavdelningen som består av 7 personer och rapporterar till vår Sweden Central controller. Sweden Central gör betalningar för 3 fabriker varav 1 för närvarande har outsourcad AP fakturahantering.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar
• Fakturarelaterad problemlösning i samarbete med Indien och relevanta avdelningar i Låssby fabriken.
• AP weekly cash flow rapport for IAC Sweden (3 fabriker)
• Veckobetalningar inklusive betalningsförslag, medverkan på relevanta möten och utförande.
• Svara på betalningsförfrågningar
• Se till att leverantörsreskontran är i fint skick och att matchande transaktioner är clearade
• Ansvarig för samstämmighet map leverantörsuppgifter mellan olika system som används i processen.
• Ansvara för att påminnelser, kontoutdrag mm hanteras av kollegorna i Indien.
• Månads- och års bokslutsuppgifter såsom stängning och öppning av system, avstämning av intercompany balanser samt netting.
• Utveckla och underhålla processer inom AP.
• Träning i Medius fakturahanteringssystem för nya användare.

Tjänsten som AP-Koordinator är en fastanställning med start omgående. Arbetet sker på plats i Låssby men möjlighet till distansarbete finns ett par dagar i veckan.

Vi söker dig som arbetat i liknande roll under minst två år och trivs med att skapa struktur i en dynamisk och snabbrörlig verksamhet. I en roll som ansvarar för ordning och reda i en snabbrörlig omgivning kommer du behöva god förmåga att kommunicera och koordinera på eget initiativ på både svenska och engelska. Du som person trivs när det händer saker runt dig, en dag är inte den andra lik i den här rollen.

Viktigt för tjänsten är:
- Goda Excelkunskaper
- Examen inom ekonomi från universitet eller högskola men grundläggande redovisningskunskaper.
- Minst två års erfarenhet från liknande roll
- God förmåga att kommunicera och koordinera professionellt på svenska och engelska.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

About IAC Group

International Automotive Components (IAC) Group is a leading global supplier of innovative and sustainable instrument panels, consoles, door panels, overhead systems, bumper fascias and exterior ornamentation for Original Equipment Manufacturers. Headquartered in Luxembourg, IAC´s reach spans the globe, with over 19,000 employees in 18 countries.

With a rich heritage and innovative spirit driving its culture, IAC ranks among the best in the world and provides clients with unparalleled solutions. From unique designs, engineering, manufacturing and delivery methods, the company continues to provide meaningful projects for its employees and win customer confidence.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

William Agervi ia Adecco´s växel 010 – 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Ekonomi, ekonomiansvarig, reskontra, AP, automotive, International Automotive Components, IAC, Adecco, Jobb, Job

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2022
  • Ansök senast: 20 september 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024