Accounts Payable Manager till Husqvarna Group

Accounts Payable Manager till Husqvarna Group

Arbetsbeskrivning

Trivs du som allra bäst när du får kombinera din kompetens inom redovisning med din goda ledarskapsförmåga? Vill du arbeta i en internationell och innovativ koncern med välkänt varumärke? Då har vi en tjänst som kommer väcka din nyfikenhet! Till Husqvarna AB söker vi en Accounts Payable Manager med ansvar för att leda och utveckla sitt team inom området. Det är en roll med såväl operativa som strategiska inslag med möjlighet att vara en viktig del i ekonomiavdelningens förbättringsprocesser. Tjänsten är en tillsvidareanställning och med placering på kontoret mitt i centrala Huskvarna. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att läsa just din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Accounts Payable Manager på Husqvarna AB får du chansen att arbeta i en framåtlutad ekonomifunktion på regionens största moderbolag. Tillsammans med ditt team hanterar du transaktionsflöden inom Sverige, Danmark, Finland och Norge för indirekt- och direkta material, färdigvaror, reservdelar och tillbehör. Fokus är på att säkerställa en korrekt redovisning av interna och externa transaktioner såväl som koncerninterna flöden. Teamet genomför ett brett spektrum av arbetsuppgifter, t. ex. fakturamatchning, registrering av fakturor och bokföring av leverantörsreskontra. Du är en trygg och förtroendeingivande ledare som värdesätter att dina medarbetare har rätt förutsättningar för att lyckas. För dig är det naturligt att leda det övergripande arbetet i teamet såväl som att själv fördjupa dig i praktiska arbetsmoment såsom betalningar och godkännande av leverantörsdata. Du har ett processorienterat förhållningssätt, gillar förändringar och bidrar gärna till olika förbättringsprojekt. I det ingår ansvar för att säkerställa utvecklingen av nuvarande transaktionsflöden. Du har personalansvar, ingår i ledningsgruppen för Husqvarna Finance och rapporterar till Finance Director.

Du välkomnas in i ett börsnoterat bolag med anrik historia och internationell verksamhet. Det finns en stor kapacitet och höjd, samtidigt som du på riktigt får göra skillnad och har närhet till beslutsvägar. Du är, tillsammans med alla anställda, en viktig pionjär som strävar mot att arbeta med nya teknologier och att ha ett innovativt arbetssätt. Tjänsten är helt rätt för dig som vill vara i en händelserik och dynamisk miljö, där du får skapa faktiska resultat genom din ekonomiska kompetens, goda ledarskapsförmåga och utvecklingsorienterade arbetssätt. För dig med en hög ambitionsnivå finns det ett gediget kunskapsutbyte och olika nätverk internt, men också flera potentiella karriärvägar. För allas trivsel främjas såväl en balans mellan arbete och fritid som känslan av att det ska vara roligt att gå till jobbet – varje dag!


Vem är du?
Vi söker dig med en akademisk utbildning inom ekonomi i kombination med relevant erfarenhet av kvalificerad redovisning och/eller revision. Du har vana av formellt personalansvar, att leda team och att bidra till och genomföra förändrings och förbättringsprocesser. För att lyckas i rollen har du en god förståelse för hela ekonomiflödet, med ett särskilt intresse för hantering av leverantörer samt tillhörande fakturering. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö. Du är en van användare av Microsoft Excel och större affärs- och rapporteringssystem, varav vi ser tidigare kunskaper i SAP som meriterande. Då du verkar i en internationell koncern med många kontaktytor ställer det krav på att du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person har du en positiv inställning, stark drivkraft och mycket framåtanda. Du är en närvarande ledare som skapar trygghet och förtroende hos dina medarbetare. Det tar sig uttryck i att du gärna lyfter andra, ser potentialen i varje individ och bygger sammansvetsade team. Att arbeta utvecklingsorienterat är för dig en självklarhet och du har modet att driva förändring. Till dina kompetenser hör att du är strukturerad och analytisk med en god administrativ förmåga. Du är ett föredöme i prestigelöst samarbete och bidrar gärna med energi, hjälpsamhet och kunskap till dina kollegor.


Om verksamheten
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av produkter för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2020 uppgick till över 5 miljarder USD och koncernen har cirka 14 000 medarbetare i 40 länder.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida http://www.husqvarnagroup.com/en.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


19 december 2024

11 december 2024