OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Benify är på en spännande tillväxtresa och söker nu en Accounts Receivable Accountant till vårt huvudkontor i centrala Stockholm! Besitter du ett stort systemintresse, vill jobba med fakturering och trivs i en roll med många kontaktytor? Sök rollen idag, imorgon kan det vara försent! 🚀
Vill du bli en Benifyer?
Som Accounts Receivable blir du en del av Finance på Benify, där du ingår i ett större team om 12 medarbetare som är indelade i: Accounting, Accounts Payable, Accounts Receivable (AR) och Payroll. Tillsammans med 2 kollegor utgör du AR-teamet, vilka har ansvaret för fakturering i samtliga av koncernens bolag, såväl svenska som utländska.
I den här rollen kommer du exempelvis arbeta med:
• Tjänstefakturering enligt avtal med våra kunder
• Utläggsfakturering baserad på beställningar i vår förmånsportal
• Återrapportering av kundinbetalningar och administration i externa faktureringsportaler
• Periodisering av intäkter
• Avstämning och dokumentation vid bokslut, både månads- och årsvis
• Löpande utveckling och effektivisering av processer och rutiner
• Du förväntas driva och/eller initiera diverse digitaliserings- och förbättringsprojekt tillsammans med ditt team, andra team på Benify samt med våra externa systempartners
• Supportfunktion internt till övriga funktioner inom bolaget i syfte att skapa värde för såväl bolaget som för våra kunder
• Hantera inkommande ärenden till AR-teamet, genom såväl e-mail som Teams
Så här passar du in 🧩
Vi söker dig som har en ”can do”- attityd och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter efter behov. Du är utåtriktad och villig att lära dig, samtidigt som du är självgående och kan arbeta proaktivt. Tjänsten innehar flertalet administrativa uppgifter samt manuella processer av varierande slag, varför vi ser att du är prestigelös och lägger minst lika stor vikt vid att utföra även de minsta uppgifter löpande. Dina arbetsuppgifter genomför du noggrant, men du är också lyhörd för när du behöver skifta fokus för att lösa en uppgift som är mer brådskande. Vi är en koncern på ”tillväxtresa”, där vardagen är föränderlig, så du trivs med att hela tiden utveckla och effektivisera rutiner och processer. I denna del av ditt arbete är det viktigt att du har ett stort systemintresse. Du har också god social kompetens och uppskattar kontakten med kunder såväl som kollegor, då du har många kontaktytor av olika slag och i olika syften. Du är en härlig kollega som trivs i ett team och sprider positiv energi med en lösningsorienterad attityd oavsett arbetsuppgift.
Vi ser även att du som söker har:
• Universitets- eller KY utbildning inom ekonomi
• 1-3 års erfarenhet av en liknande roll
• Erfarenhet av affärssystem, gärna NAV som vi använder på Benify
• Goda systemkunskaper, framförallt i Excel
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt
• Erfarenhet eller stort intresse för projektledning är meriterande
Förmåner för våra Benifyers 💯
• Generöst friskvårdsbidrag
• 6 veckor semester
• Hybrid arbetsplats
• Innovationsdagar och konferenser (vårkonferens utomlands!)
• Samarbetskultur
• Du ansvarar för din utveckling och vi erbjuder interna karriärmöjligheter
• Vi kan inte lista alla våra förmåner- vi har SÅ många andra bra saker att erbjuda dig!Praktisk information
Praktisk information
Start: Så snart vi finner vår perfekta match!
Omfattning: Heltid, 100%
Plats: Stockholm, Sverige.
Ansök genom att skicka ditt CV och/eller LinkedInprofil genom ansökningsformuläret nedan. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att ansöka. Personlighets- och logiktest tillämpas I denna rekryteringsprocess.
Om du har några frågor om rollen, eller vill veta mer om hur det är att arbeta på Benify, vänligen kontakta steeve.fuhr@benify.com (Chief Financial Officer) eller malin.kallstrom@benify.com (Talent Acquisition Specialist).